دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 286612

مراقبت از ناخن ها به خصوص ناخن پا موضوعی بسیار مهم است ، مثلا این که آن ها را به صورت مداوم تمیز نگه دارید اما ممکن است در صورت مراقبت های منظم باز هم با مشکلاتی در این قسمت مواجه شوید.

افتادن ناخن پا، علل، درمان و پیشگیری

سلامت نیوز: مراقبت از ناخن ها به خصوص ناخن پا موضوعی بسیار مهم است ، مثلا این که آن ها را به صورت مداوم تمیز نگه دارید اما ممکن است در صورت مراقبت های منظم باز هم با مشکلاتی در این قسمت مواجه شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، افتادن ناخن پا یکی از همین مشکلات است که شاید باعث خجالت زدگی شما شود .علایم افتادن ناخن پا به عفونت های قارچی شباهت دارد که شامل موارد زیر است:خط افتادن،  ضخیم شدن  یا شکل غیرمعمول ناخن،  رنگ زرد یا قهوه ای ناخن، ساختار گچی زیر ناخن، بوی بد،  قرمزی یا تورم بافت اطراف ناخن،  تیز شدن لبه های ناخن و  شل شدن آن. 

علت های غیر رایج افتادن ناخن پا:

اگرچه این علت ها شایع نیست اما عواملی مثل کم خونی، مشکلات تیروئید یا داروها می تواند باعث افتادن ناخن پا شود.

 علت های رایج افتادن ناخن پا

مراقبت از ناخن دست و پا یکی از مراقبت های ضروری در زندگی فرد است، اگرچه بعد از افتادن ناخن پا حتما باید از آن مراقبت کنیم تا اوضاع بدتر نشود که این وضعیت کمی دردناک است.زمانی که ناخن پای شما می افتد، باید صبر کنید تا کم کم رشد کردن را آغاز کند.

بسته به علت این اتفاق و میزان افتادن ناخن، باز هم ممکن است ناخن روی پا به هر مقداری وجود داشته باشد اما باید درمان را برای آن آغاز کنید تا مطمئن شوید که ناخن دوباره به رشد خود ادامه می دهد.دلایل چندگانه ای برای افتادن ناخن پا وجود دارد که باید برای علت دقیق آن، نشانه هایش را بررسی کرد.

آسیب دیدگی، عفونت قارچی و باکتریایی،  اگزما،  رطوبت و  اختلال اونیکومادزیس؛ در این بیماری، ناحیه انگشت پا در قسمت متصل به ناخن آسیب می بیند و بافت آن نیز  ناخن را بد شکل می کند و در نتیجه ناخن مدت زمان زیادی روی انگشت پا دوام نخواهد آورد. 

پسوریازیس

پسوریازیس نیز یکی از وضعیت های سیستم خود ایمنی است که در آن سلول های پوستی به ساختن خود ادامه می دهند، اگرچه این موضوع برای پوست رایج تر است ولی می تواند روی ناخن پا نیز تاثیر بگذارد.

 بعد از افتادن ناخن چه اقداماتی انجام دهیم؟

1- اگر یک قسمت از ناخن شما کنده شده است، سعی نکنید که کل آن را بکنید.

2- اگر هنوز اتصال بسیار کمی بین ناخن شما و پوست وجود دارد، از ناخن گیر استفاده و این قسمت را با دقت جدا کنید تا به جایی گیر نکند. پزشک نیز در این مواقع می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

3- از سوهان ناخن برای صاف کردن لبه های آن بعد از جدا کردن استفاده کنید.

4-  ناخن پای خود را تمیز کنید سپس یک پماد آنتی بیوتیک به آن بزنید.

5-  روی ناخن افتاده را باند پیچی کنید.

6- درمان را فوری انجام دهید تا هر گونه خون ریزی در آن به سرعت برطرف شود. جلوگیری از افتادن ناخن

1-  هنگام ورزش کردن مراقب ناخن خود باشید.

2-  پا و کفش خود را تمیز نگه دارید و عادات بهداشتی را  رعایت کنید.

3-  از کفش و جوراب تمیز استفاده کنید.

4-  از کفش و جورابی که دارای منفذ است استفاده کنید تا پوست پا نفس بکشد.

5-  از کفشی استفاده کنید که تعادل شما را افزایش دهد تا با آن زمین نخورید.

6- بعد از شستن پا آن را کامل خشک کنید.7- کفش شما به گونه ای نباشد که به ناخن ها فشار وارد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha