وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صندلی دانشگاه‌های علوم پزشکی جای افراد نخبه است اما متاسفانه در سال‌های گذشته اتفاقات تلخی به دلیل سوءاستفاده از موقعیت پدر و مادر و رانت ایجاد شده و بچه پولدارهای بیسواد، آقازاده و دروغگو که نه لیاقت داشتند و نه سواد، این صندلی‌ها را اشغال کرده‌اند.

صندلی دانشگاه پزشکی جای بی‌سواد و آقازاده نیست

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صندلی دانشگاه‌های علوم پزشکی جای افراد نخبه است اما متاسفانه در سال‌های گذشته اتفاقات تلخی به دلیل سوءاستفاده از موقعیت پدر و مادر و رانت ایجاد شده و بچه پولدارهای بیسواد، آقازاده و دروغگو که نه لیاقت داشتند و نه سواد، این صندلی‌ها را اشغال کرده‌اند.


به گزارش سلامتن نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سعید نمکی دوشنبه دوم دی ماه در آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در سال‌های گذشته خدمات ارزشمندی در عرصه سلامت کشور رقم خورده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور اساتید برجسته از پیشتازان ارائه این خدمات بوده است.
او با بیان اینکه با استمرار طرح تحول سلامت توانستیم پرونده الکترونیک خدمات سلامت را آغاز کنیم، افزود: استقرار پزشک خانواده که از فارس شروع شد را نیز با یک معماری و بازنگری جدید در دستور کار قرار دادیم.


وزیر بهداشت با اعلام این خبر که طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته، گفت: در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون اولویت را بیماری‌های غیر واگیر دادیم و حاصل این طرح نیز شناسایی دو هزار و ٧٠٠ مورد جدید ابتلا به فشارخون بالا بود که خود خبر نداشتند.
نمکی همچنین با بیان اینکه امسال گواهی ریشه کنی ریشه کنی سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کردیم، به سیل بهار ٩٨ در ٢٥ استان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی‌رغم اینکه در ٦ استان شاهد شدت سیل بودبم اما حتی یک مورد اپیدمی مشاهده نشد.


او به فراگیری بیماری آنفولانزا در آمریکا که اخیرا جان یک هزار و ٨٠٠ شهروند آمریکایی را گرفته هم اشاره و با مقایسه آن در ایران، افزود: خوشبختانه موفق به مهار این بیماری به ویژه ویروس اچ وان ان وان در کشور شده‌ایم.
وزیر بهداشت ادامه داد: در شرایطی که امریکایی‌ها می‌خواستند برای حداقل نیازهایمان ما را از پای در بیاورند اما هزار پروژه درمانی تا هفته سلامت در استانها افتتاح خواهیم کرد.


نمکی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چنین جلساتی، جلسات تودیع و معارفه نیست چون در دانشگاه‌های علوم پزشکی منزلتی از اساتید کم نمی‌شود و مثلا دکتر بهادر همیشه برای ما استاد بهادر باقی می‌ماند، گفت: ایشان از شریف ترین، پاکیزه‌ترین، نجیب ترین و داناترین عضو جامعه پزشکی است.
او با بیان اینکه استعفای ایشان را نه از سر بی وفایی که به دلیل مشکل جسمی پذیرفتم، از رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا با صبوری، نسبت به حل مشکلات حوزه درمان اهتمام کند.


وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه رئیس جدید دانشگاه ، دانشگاه را به دام سیاستزدگی نکشاند، گفت: بنده خود بارها اعلام کرده‌ام که وزیر بهداشت اصولگرا، اصلاح طلب، معتدل، زرتشتی، لامذهب و حتی زندانی محکوم به اعدام هستم و معتقدم اگرچه دانشجو باید در عالم سیاست زنده باشد اما رئیس و هیئت رئیسه نباید در چاله سیاست بیفتند.


نمکی با تاکید بر توجه ویژه به دانشجو و دانشگاهی و با تاکید براینکه دانشجو را نمی‌زنند، بلکه نوازش می‌کنند، خاطرنشان کرد: دست همه اعضای هیئت علمی را می‌بوسیم اما مگر رفتگر و کارگر و کارمند این مملکت برای فرزندانشان تلاش نمی‌کنند؟ ما به دنبال پول و طبقه که نیستم و عقده درافتادن با نظام‌های طبقه‌ای نداریم، لذا جان مردم را به طبیب دروغگوی بیسواد نمی‌دهیم.


وی همچنین خطاب به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رو به روی فساد محکم بایستید، مسائل رفاهی پرسنل، دانشجویان و خوابگاه‌ها را دریابید، اولویت پیشگیری بر درمان و اولویت درمان‌های سرپایی به جای بستری را در دستور کار قرار دهید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اسناد بالادستی پس از انقلاب غنی تر از بیانیه گام دوم انقلاب نداریم و ضروری است که برای تحقق اهداف آن تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha