مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی به مرحله بحرانی رسیده است که این وضعیت نگران‌کننده است.

سلامت نیوز: مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی به مرحله بحرانی رسیده است که این وضعیت نگران‌کننده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر خسروی گفت: ذخیره فرآورده‌های خونی در سیستان وبلوچستان با توجه به بارندگیهای چند روز گذشته در این استان به پایین‌ترین سطح رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد اهداء کنندگان خون کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در شرایطی کنونی باید ذخایر خونی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم به موقع به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کنیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: بیماران تالاسمی که اغلب در جنوب استان هستند، نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.

دکترخسروی با بیان اینکه روزانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز است، افزود: در شرایطی که تمام کشور با سرمای شدید مواجه است، امکان ارسال خون از سایر نقاط کشور کاهش یافته و همت مردم استان را می‌طلبد تا کمبود خون را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن ۳ هزار و ۲۴۰ بیمار تالاسمی و ۷۰۰ بیمار دیالیزی، بالاترین میزان مصرف خون در کشور را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha