مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اقدام جدید این اداره‌کل برای قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخلی را تشریح کرد و درباره میزان استفاده از تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور توضیح داد.

سهم تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور چقدر است؟

سلامت نیوز: مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اقدام جدید این اداره‌کل برای قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخلی را تشریح کرد و درباره میزان استفاده از تجهیزات پزشکی ایرانی در بازار درمانی کشور توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز، مهندس سیدحسین صفوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه جدید اداره‌کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی بر اساس کیفیت، گفت: قیمت‌گذاری تجهیزات بر اساس کیفیت، برای تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل است. خوشبختانه از آنجایی که تعداد تولیدکنندگان‌مان در این حوزه افزایش یافته است، شاهد ایجاد یک شرایط رقابتی در بین تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در داخل کشور هستیم.


تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی رتبه‌بندی می‌شوند

وی افزود: با این هدف که رقابت‌های موجود در میان تولیدکنندگان کالاهای پزشکی در کشور منجر به ارتقاء کیفیت این کالاها شود، برنامه اداره‌کل تجهیزات پزشکی این است که محصولات پزشکی تولید داخلی را بر اساس کیفیت رتبه‌بندی کند. باید توجه کرد که این رتبه‌بندی هم بر روی قیمت‌گذاری تاثیر مستقیمی دارد؛ چراکه هزینه‌ای که تولیدکننده برای تولید محصول با کیفیت متحمل شده، بیشتر بوده است.

صفوی با بیان اینکه بنابراین قیمت تجهیزات پزشکی تولید داخلی بر اساس کیفیت و رتبه‌ای که کالا به دست می‌آورد، تنظیم می‌شود، افزود: این اقدام منجر به افزایش کیفیت در حوزه کالاهای پزشکی تولید داخلی خواهد شد. به عنوان مثال در حوزه باند و گازهای تولید داخل این طرح را اجرا کردیم و در نهایت شرکت‌هایی که در رتبه‌های پایین کیفی قرار داشتند، جهت ارتقاء کیفیت تلاش کردند و اصلاحاتی را در خطوط تولیدشان ایجاد کردند تا رتبه خودشان را راتقاء دهند.

وی تاکید کرد: این اقدام را با کمک انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و با دقت زیاد انجام خواهیم داد. این رتبه‌بندی به تدریج و به صورت گروه به گروه برای تجهیزات و ملزومات پزشکی انجام می‌شود. در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی را گروه‌بندی کرده‌ایم و رتبه‌بندی‌های کیفی را به تدریج انجام می‌دهیم.


سهم تجهیزات پزشکی داخلی در بازار ایران

صفوی با اشاره به سهم کالاهای پزشکی تولید داخلی در بازار کشور، گفت: از نظر تعدادی، کالاهای پزشکی تولید داخل به میزان 70 درصد در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر ریالی هم ۴۰ درصد سهم بازار کشور را کالاهای پزشکی تولید داخلی به خود اختصاص می‌دهند که امیدواریم به تدریج بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha