جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 287918

محققان آلمانی دریافتند که آنچه باعث افزایش مصرف آلومینیم در بدن و بروز برخی بیماری‌ها می‌شود، تنها مصرف مواد غذایی نبوده و استفاده از فویل‌های آلومینیومی و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این ماده نیز به افزایش آن در بدن کمک می‌کند.

غذا را در فویل آلومینیومی نگهداری نکنید

سلامت نیوز: محققان آلمانی دریافتند که آنچه باعث افزایش مصرف آلومینیم در بدن و بروز برخی بیماری‌ها می‌شود، تنها مصرف مواد غذایی نبوده و استفاده از فویل‌های آلومینیومی و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این ماده نیز به افزایش آن در بدن کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند که کاهش مصرف مواد غذایی در بسته‌بندی‌های آلومینیومی می‌تواند خطرات احتمالی ناشی از افزایش این ماده در سلامت بدن را به حداقل برساند.

مصرف زیاد ترکیبات آلومینیومی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باعث رشد اختلالات عصبی و همچنین آسیب‌رسانی به کلیه‌ها، کبد و استخوان‌ها شود.

موسسه فدرال ارزیابی ریسک بیماری‌ها در آلمان اعلام کرده است که در تحقیقات اخیر، داده‌های غلظت میزان مصرف آلومینیوم گروهی از مصرف‌کنندگان موردبررسی قرار گرفت. در این تحقیق، داده‌های مصرف از طریق نظرسنجی از مصرف‌کنندگان جمع‌آوری شد. از گروه‌های مختلف مصرف‌کننده سؤال شده بود، گروه مصرفی غذاها و میزان مصرف آن‌ها را اعلام کنند.

موسسه فدرال ارزیابی ریسک بیماری‌ها برای ارزیابی ریسک مصرف آلومینیوم، از مدل مصرف متوسط هفتگی سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا 1 میلی‌گرم آلومینیوم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن استفاده کرد. ارزیابی این موسسه نشان داد که میزان جذب آلومینیوم از مواد غذایی در مقایسه با مطالعات قبلی کمتر است.

اگر به سایر منابعی که دریافتی آلومینیوم را در بدن افزایش می‌دهد، توجه کنیم متوجه می‌شویم که میزان بسیاری از این ماده از طریق مواد غیرخوراکی مانند آلومینیومی که در محصولات آرایشی، ضد عرق‌ها و خمیردندان‌ها است، وارد بدن می‌شوند. یکی دیگر از مواردی که مصرف آلومینیوم را افزایش می‌دهد، استفاده از فویل‌های آلومینیومی برای نگهداری از مواد غذایی هستند. موسسه فدرال ارزیابی ریسک بیماری‌ها با توجه به این مسئله دریافت از این طریق میزان مصرف متوسط هفتگی آلومینیوم در همه گروه‌های سنی افزایش پیدا می‌کند.

درنتیجه این مطالعات، موسسه فدرال ارزیابی ریسک بیماری‌ها اعلام کرد که مصرف‌کنندگان می‌توانند با رعایت نکات لازم، میزان مصرف آلومینیوم خود را تحت کنترل درآورند. افرادی که می‌خواهند میزان مصرف آلومینیوم بدن خود را کاهش دهند، باید از محصولات آرایشی، ضد عرق‌ها و خمیردندان‌های حاوی آلومینیوم، کمتر استفاده کنند. علاوه بر این، کاهش مصرف فویل‌های آلومینیومی برای نگهداری غذاها و مواد غذایی مختلف می‌تواند کمک بسیار زیادی در کاهش آلومینیوم بدن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha