مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد درگیر سیل در این استان شده‌اند، گفت: دو نوبت مستمری مازاد به خانواده مددجویان کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد تحت تاثیر سیل هستند/ پرداخت دو نوبت مستمری مازاد به مددجویان

سلامت نیوز:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد درگیر سیل در این استان شده‌اند، گفت: دو نوبت مستمری مازاد به خانواده مددجویان کمیته امداد پرداخت خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«سید مهدی عبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان  درباره آخرین وضعیت مددجویان این کمیته پس از وقوع سیل گفت: از روزی که سیل آغاز شده است، اکیپ‌هایی از کمیته امداد به مناطق اعزام شده‌اند و بررسی و برآورد خسارات در حال انجام است.


وی ادامه داد: تاکنون برای ۵ خانه فرم برآورد خسارت اعم از تعمیری و تخریبی تکمیل شده است. با توجه به کمکی از دیگر استان‌ها شده است، سبدهای غذایی، آب‌معدنی، پتو سایر اقلام مورد نیاز در میان مددجویان توزیع شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازدیدهایی از سطح مناطق سیل‌زده در حال انجام است، خاطرنشان کرد: میزان خسارت در منطقه اورکی یکی از بخش‌های چابهار بالاست. البته امدادرسانی توسط همه دستگاه‌ها و مردم در حال انجام است.


عبادی تصریح کرد: بعد از گذشت بحران قطعا گام دوم برداشته خواهد شد و با توجه به اینکه برخی از مددجویان ما نیازمند کالاهای اساسی هستند و لوازم و وسایل‌شان مانند فرش و یخچال در سیل از بین رفته است، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در گام بعدی این لوازم را برای آنها تهیه کنیم.


وی با بیان اینکه در کل استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۶۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: تعداد مددجویانی که در معرض سیل قرار گرفته‌اند، حدود ۳۰ هزار خانواده هستند و خدمات به همه این افراد ارائه خواهد شد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دو نوبت مستمری مازاد به مددجویان پرداخت خواهد شد، گفت: یک نوبت از این مستمری مازاد که تامین اعتبار شده است تا چند روز آینده به مددجویان پرداخت خواهد شد.


عبادی خاطرنشان کرد: نوبت دوم مستمری مازاد نیز ماه آینده همراه با مستمری کمیته امداد به مددجویان پرداخت خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وقوع سیل احتمال افزایش مددجویان کمیته امداد وجود دارد؟ گفت: با توجه به وقوع سیل ما احتمال می‌دهیم که تعدادی خانواده نیز در آینده به جمع مددجویان کمیته امداد اضافه شوند، ما نیز آمادگی این موضوع را داریم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما اکیپ‌های مختلفی در سطح مناطق سیل‌زده داریم و قطعا اگر مشکلی باشد با کمک دفتر مرکزی این مشکلات برطرف خواهد شد.


عبادی درباره بازسازی و نوسازی منازل مددجویان کمیته امداد گفت: اعتبار بازسازی و نوسازی افرادی که در سیل خسارت دیده‌اند به بنیاد مسکن واگذار شده است. ما نیز به دوستان در بنیاد مسکن کمک خواهیم کرد و پس از اینکه برآورد خسارت انجام شود جلساتی نیز در این خصوص با بنیاد مسکن برگزار می‌کنیم و همه تسهیلاتی که به سایر افراد پرداخت خواهد شد به مددجویان ما نیز پرداخت خواهد شد.


وی درباره آمار مصدومان و جان‌باختگان مددجویان کمیته امداد در سیل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی که از طریق استانداری و ستاد بحران صورت گرفته است هیچ یک از مددجویان مصدوم یا کشته نشده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha