مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، گفت: از وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا اعتباری را برای مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی در نظر بگیرند.

بخش خصوصی از بودجه درمان ناباروری سهم بگیرد/مشکل زوجین نابارور

سلامت نیوز:مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، گفت: از وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا اعتباری را برای مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی در نظر بگیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد صادقی تبار، با اشاره بر تعداد مراکز درمان ناباروری در سطح کشور، اظهار داشت: به طور کلی این مراکز به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. در برنامه طرح تحول سلامت، وزیر بهداشت سابق طرحی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد و بر اساس آن حداقل یک دانشگاه هر شهر یا استان باید یک مرکز درمان ناباروری ایجاد و به مردم خدمات مربوطه را ارائه دهند.


وی افزود: تاکنون تعدادی از دانشگاه‌ها این اقدام را انجام داده و برخی نیز انجام نداده‌اند اما به طور کلی این طرح تأثیر خوبی در افزایش تعداد مراکز ناباروری داشت.


صادقی تبار با بیان اینکه بخش دیگر این موضوع مربوط به بخش خصوصی است، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در تأسیس مراکز درمان ناباروری در شهرستان‌ها، دسترسی به نیروهای تخصصی از جمله درمان ناباروری، زنان و جنین شناسی است.
وی افزود: عامل مهم دیگر در تأسیس این مراکز، تراکم جمعیت و کشش منطقه است. به طوری که برای تأسیس یک مرکز ناباروری در شهرستان‌های دیگر باید توجیه جمعیتی در منطقه وجود داشته باشد.


وی با بیان اینکه تعداد مراکز ناباروری در کشور نسبت به چند سال اخیر حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در ایران داریم.


صادقی تبار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که تاکنون اقدامات فراوانی در حوزه درمان ناباروری انجام داده است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که با دارا بودن ۹ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور، آمادگی کمک به بخش دولتی برای راه‌اندازی این مراکز و همچنین آموزش متخصصین داوطلب فعالیت در این حوزه را دارد.


وی با تاکید بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، خاطرنشان کرد: کاربردی‌ترین اقدام وزارت بهداشت می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات ناباروری باشد تا مشکلات زیادی از مسیر زوج‌های نابارور برداشته شود.


وی ابراز داشت: به تازگی مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را مختص درمان ناباروری در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است. تقاضای جدی ما از وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس این است که قسمتی از این بودجه در اختیار بخش خصوصی نیز قرار گیرد. در صورتی‌که این بودجه در اختیار مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی باشد، مشکلات بسیاری از بیماران در این زمینه رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha