افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی دنیای امروز است که تقریبا زندگی افراد بسیاری را مختل کرده‌ است. جمعی از محققان بریتانیایی با ابداع تکنیکی خاص به جنگ افسردگی رفته‌اند.

تکنیک پیشنهادی محققان بریتانیایی برای کنترل افسردگی

سلامت نیوز: افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی دنیای امروز است که تقریبا زندگی افراد بسیاری را مختل کرده‌ است. جمعی از محققان بریتانیایی با ابداع تکنیکی خاص به جنگ افسردگی رفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از مدیکال‌اکسپرس، برخی از افراد در زندگی‌شان، تجربه‌های ناخوشایندی دارند که موجب کاهش عزت نفس در آنها می‌شود و بدین ترتیب به دام افسردگی می‌افتند.

شرایط سخت زندگی مانند مشکلات مالی، تنهایی، اضطراب در محیط کار، بیماری و آسیب‌پذیری‌های ژنتیکی هم در ابتلا به افسردگی فرد نقش مهمی دارند.

البته افسردگی‌ها، حتی نوع حاد آن، درمان‌شدنی هستند اما احتمال عود آن در تمام طول زندگی فرد مبتلا وجود دارد.

از آنجایی‌که افراد بیشتری هر روز به بیماری‌های ذهنی مانند افسردگی مبتلا می‌شوند، محققان تلاش کردند تا روش‌هایی برای درمان افسردگی پیدا کنند که نه‌تنها افسردگی را درمان کنند، بلکه جلوی بازگشت آن را هم بگیرند.

به‌تازگی محققان چند دانشگاه بریتانیایی، ترفندی به‌کار بردند که می‌تواند افراد افسرده را درمان کرده و حال روحی خوب آنها را حفظ کند. آنها نام ترفند خود را «خودمدیریتی پس از مداخله درمانی» با نام اختصاری SMArT  گذاشتند.

در این ترفند، از افراد افسرده خواسته می‌شود، اهدافی را برای بهبود خود تعیین کنند. مثلا، سیگار نکشند یا ورزش کنند و این کار را هر روز آنقدر انجام دهند تا به یک عادت تبدیل شود.

در واقع این محققان معتقدند، اگر مردم برای خود، اهداف کوتاه‌مدت واقع‌گرایانه تعیین کنند و در مدت زمان کمی به نتایج خوبی دست پیدا کنند، حال روحی‌شان خوب می‌شود و با ادامه این روند، افسردگی‌شان عود نمی‌کند.

تعیین اهداف خوب و سازنده کوتاه‌مدت و تبدیل آنها به عادتی در زندگی می‌تواند موجب خودمدیریتی افراد شود و آنها هرگز گرفتار افسردگی نشوند یا بیماری افسردگی‌شان بهبود یابد.

محققان می‌گویند، همیشه حداقل ۵ هدف کوتاه‌مدت در زندگی داشته باشید تا دچار افسردگی نشوید یا در صورت ابتلا، در کوتاه‌ترین زمان درمان شوید.

منبع: مدیکال اکسپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha