مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد.

افزایش تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله به ۸۰۰۰ قطعه

سلامت نیوز:  مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا  از تلف شدن نزدیک به 8000 قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد و اظهار کرد: نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مهاجر هنوز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه عرضه پرندگان در بازار فریدونکنار ممنوع بوده و  مردم از خرید پرندگان خودداری کنند، تصریح کرد: نزدیک به 8000 لاشه پرنده مهاجر  جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: بحث وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل تاکنون منتفی است و بررسی دقیق توسط همکاران دامپزشکی در دست بررسی است.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه کمیته کارشناسی برای بررسی علت تلفات پرندگان تشکیل شده است، ادامه داد: به محض اطلاع نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و  اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار برگزار شد، مقرر شده تا ورود و خروج افراد به دلیل اجرای اقدامات بهداشتی محدود شود چراکه نوع بیماری هنوز مشخص نشده و مراقب‌های مربوط به خود را دارا است.

پیش از این شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست 6 بهمن از تلف شدن حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داده و گفته بود: امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه اعزام شده است و علت تلف شدن پرندگان به‌زودی مشخص می‌شود.

در روز 7 بهمن به عنوان چهارمین روز از پایش تالاب بین المللی میانکاله بیش از ۴۰۰۰ لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شد که براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، عمده لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که بیشترین آن‌ها از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک‌ پهن بوده در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌پایان از توابع بهشهر بوده که در حال جمع‌آوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha