سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 288505

آیا شما هم جزو آن دسته از مصرف کنندگان شیر هستید که با وجود همه توصیه ها در خصوص استفاده از شیر پاستوریزه، شیر فله ای را ترجیح می دهید؟ در این شرایط باید شیر را بجوشانید تا با اطمینان بیشتری مصرف کنید.

ترفندهای جوش آوردن شیر

سلامت نیوز:  آیا شما هم جزو آن دسته از مصرف کنندگان شیر هستید که با وجود همه توصیه ها در خصوص استفاده از شیر پاستوریزه، شیر فله ای را ترجیح می دهید؟ در این شرایط باید شیر را بجوشانید تا با اطمینان بیشتری مصرف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، روش های متفاوتی برای جوشاندن شیر پیشنهاد می شود که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم :
 اگر شیر فله تهیه کرده اید، حتما در کمترین فاصله از زمان خرید آن را بجوشانید. اجازه دهید شیر با حرارت ملایم حدود 20 دقیقه بجوشد.( البته بعضی کارشناسان این زمان را زیاد می دانند زیرا باعث از بین رفتن کلسیم ومواد مغذی شیر می شود و زمان کمتری مثلا 6 تا ۷دقیقه را پیشنهاد می کنند . بنابراین بهتر است از  سلامت  شیری که خریداری می کنید تا حدود زیادی اطمینان داشته باشید .)
 قابلمه بزرگی را برای جوشاندن شیر انتخاب کنید تا مانع از سررفتن شیر شود. البته گذاشتن یک کفگیر چوبی روی قابلمه نیز به جلوگیری از این اتفاق کمک می کند.
 مقدار شیری را که قرار است به جوش آید، یکباره درون قابلمه بریزید. شیر را در چند مرحله درون قابلمه نریزید زیرا کاهش چند نوبت دمای شیر، مدت جوشاندن را طولانی می کند و در نهایت طعم شیر به دلیل حرارت مکرر قدری تغییر می یابد.
 هرگز حرارت را برای جوش آمدن شیر زیاد نکنید زیرا بلافاصله سر می رود.
بعضی معتقدند بهترین روش برای جلوگیری از سر رفتن شیر ، این است که مرتب آن را هم بزنید.
 اگر قصد گرم کردن شیر در مایکروویو را دارید باید مراقب باشید که این کار نیاز به احتیاط دارد زیرا
بی توجهی می تواند باعث سوختگی شدید شود. در وهله اول شیر را در ظرف پیرکس بریزید و قاشقی چوبی در آن بگذارید تا مانع از جوش آمدن آنی شیر شود. همچنین بلافاصله در مایکروویو را باز نکنید.
اگر دستگاه قابلیت چرخاندن ظرف را ندارد، پس از گذشت نیمی از زمان توصیه شده، دستگاه را خاموش و ظرف را بچرخانید تا همه قسمت ها به یک اندازه گرم شود. توجه داشته باشید که ظرف بسیار داغ است؛ پس آن را فوری روی سطح مقاوم به گرما بگذارید.
 
منبع: www.produits-laitiers.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha