چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 288909

حالا که ویروس کرونا هر لحظه به ما نزدیک‌تر می‌شود و سرمای زمستان هم زمینه انواع سرماخوردگی‌ها و ویروس‌ها را فراهم کرده، بهترین راه پیشگیری و مراقبت از خودمان است. علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، غذاهایی که می‌خوریم هم اهمیت زیادی دارند.

طرز تهیه شوربا؛ بهترین آش برای سرماخوردگی

سلامت نیوز: حالا که ویروس کرونا هر لحظه به ما نزدیک‌تر می‌شود و سرمای زمستان هم زمینه انواع سرماخوردگی‌ها و ویروس‌ها را فراهم کرده، بهترین راه پیشگیری و مراقبت از خودمان است. علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، غذاهایی که می‌خوریم هم اهمیت زیادی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حالا که ویروس کرونا هر لحظه به ما نزدیک‌تر می‌شود و سرمای زمستان هم زمینه انواع سرماخوردگی‌ها و ویروس‌ها را فراهم کرده، بهترین راه پیشگیری و مراقبت از خودمان است. علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، غذاهایی که می‌خوریم هم اهمیت زیادی دارند. انواع سوپ و آش‌ها که منبعی از انواع ویتامین‌هاست بهترین وعده‌های غذایی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن ما هستند. آش شوربا هم یکی از این غذاهاست که به دلیل موادغذایی زیاد و مقوی که در آن هست، برای جلوگیری از انواع سرماخوردگی‌ها بسیار مفید است.

مواد لازم:

    گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
    پیاز متوسط: دو عدد
    نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
    برنج نیم دانه و ماش و لپه: از هر کدام ۱/۳پیمانه
    سبزی آش خرد شده: ۳۵۰ گرم
    شلغم درشت: یک عدد

 طرز تهیه و دستور پخت:

۱. گوشت را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه در کاسه‌ای بریزید. یکی از پیازها را در گوشت رنده کنید و ورز دهید و از مخلوط به دست آمده قلقلی‌های کوچک درست کنید و کنار بگذارید. برنج، ماش و لپه را خوب بشویید و با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. پیاز باقی مانده را ریز خرد کرده و اضافه کنید. گوشت‌ها را در آش در حال جوش بیندازید. نمک، فلفل و زردچوبه را به آش اضافه کنید. شلغم را با رنده ریز رنده کنید و به همراه سبزی آش به آش اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha