پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 289202

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ خانمی ‌در زنجان بود که چند وقت تحت نظر قرار داشت و سه بار تست شده و آخرین تست وی‌ هم ‌منفی بوده است.

کرونا وارد کشور نشده است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ خانمی ‌در زنجان بود که چند وقت تحت نظر قرار داشت و سه بار تست شده و آخرین تست وی‌ هم ‌منفی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،سعید نمکی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم کرونا وارد کشور نشده، افزود: ۳۶ مبادی ورودی به کشور از طریق زمینی، هوایی و دریایی برای پیشگیری از ویروس کرونا کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا برای جهان و ما تهدید جدی است و اکنون تمام پروازهای مستقیم چین به کشور متوقف شده و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم اگر ایرانیانی که می‌خواهند از چین وارد کشور شوند از قبل فهرست آنها را به ما بدهند تا بررسی کنیم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: افرادی که از ووهان به ایران آمده بودند در قرنطینه بوده و بر اساس آزمایش‌های متعدد تست آنها در مورد ویروس کرونا منفی و حالشان خوب است، در روز چهاردهم پس از قرنطینه با دعوت از خانواده‌های این افراد نشستی برگزار خواهیم کرد.نمکی گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز از اقدامات ما در مورد قرنطینه این افراد و انجام آزمایش‌ها بازدید داشته و مطلوب ارزیابی کرده است. وی با بیان اینکه مردم نیاز متداول به ماسک ندارند، گفت:

بر اساس مکاتبات با گمرک واردات پارچه‌های مخصوص ماسک و ماسک را متوقف کردیم و با پارچه‌های تولید داخل، ماسک تهیه می‌کنیم و استفاده از آن را به‌طور متداول به مردم نیز توصیه نمی‌کنیم.

 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردیم هر‌گونه مورد مثبت ویروس کرونا در کشور مشاهده شود به مردم اعلام خواهیم کرد، حتی یک پروازی از خارج به کشور داشتیم که یک فرد چینی در آن بود، پرواز را ردیابی کرده  و بردیم در قرنطینه، مردم نگران نباشند، همه چیز در کنترل است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان نیز سرایت کرده است. وزارت بهداشت اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به یکهزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.ایران همچنان از ویروس کرونا پاک استرئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران همچنان از ویروس کرونا پاک است.

هیچ مورد این ویروس را تاکنون نداشته‌ایم و در دو روز گذشته حتی مورد مشکوک جدیدی نیز در کشور نبوده است.کیانوش جهانپور افزود: شایعاتی که در برخی رسانه‌ها از جمله رسانه‌های معتبر در مورد وجود موارد مشکوک یا فوت فردی به علت ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده، صحت ندارد و از رسانه‌های معتبر انتظار نداریم شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد را بازنشر بدهند. وی گفت: نتایچ آزمایش کرونا دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان چین نیز منفی بوده و تا صبح چهارشنبه هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران چه در بین ایرانیان و چه خارجی‌ها نبوده است.

البته دانشجویان بازگشته از ووهان چین با توجه به اینکه برخی منابع دوره نهفتگی این ویروس را تا ۱۴ روز هم ذکر کرده‌اند یک هفته دیگر در قرنطینه می‌مانند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: در مورد تکرار آزمایش کرونا برای این دانشجویان نیز با توجه به پروتکل و دستورالعمل کنترل کرونا و با نظر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عمل می‌شود اما اکنون حال همه این دانشجویان خوب است و هیچ نشانه‌ای از بیماری ندارند.

جهانپور گفت: گر چه در چین تعداد بیماران و موارد فوتی ویروس کرونا بیشتر شده و تعداد بیشتری از کشورها (۲۴ کشور) درگیر این ویروس شده‌اند اما سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی تغییر نکرده بنابراین اقدامات کنترلی وزارت بهداشت شامل کنترل مرزها کماکان مانند گذشته انجام می‌شود. وی ادامه داد: اکنون علاوه بر مسافران غیر مستقیم چین، همه مسافران ایرانی و خارجی که وارد مرزهای کشور می‌شوند تک به تک از نظر علایم بیماری کنترل می‌شوند و تعداد اسکنرهای تب سنج در مرزهای کشور افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha