شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 289247

موها نقش مهمی در زیبایی و ظاهر افراد دارند، در نتیجه مراقبت از آنها بسیار اهمیت دارد.

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می‌زند!

سلامت نیوز:موها نقش مهمی در زیبایی و ظاهر افراد دارند، در نتیجه مراقبت از آنها بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اشتباهات رایج در مراقبت از مو، سبب آسیب رساندن به آن می‌شود. برخی عادت ها هنگام خوابیدن باعث افزایش ریزش مو و آسیب های مخرب دیگری می شود. با در نظر گرفتن این توصیه ها، می توانید موهای سالم تر و زیباتری داشته باشید.



با موهای خیس نخوابید

مو در حالت خیسی ضعیف تر است به همین دلیل هنگامی که موها خیس هستند نباید آن ها را بچلانید و شانه کنید، چرا که این کار باعث شکنندگی و آسیب دیدگی مو و ایجاد مو خوره می شود. زمانی که با موهای خیس می خوابید، مالیده شدن مو به بالشت باعث خشکی و وز شدن آن ها می شود. بنابراین قبل از خواب از خشک بودن موهایتان مطمئن شوید. هم چنین خوابیدن با موهای خیس باعث خیس شدن بالشت می شود و مرطوب بودن سر عفونت های قارچی و شوره را در پی دارد.


هنگام خواب موهایتان را بالای سر، نبندید

سفت بستن مو در هنگام خواب باعث شکستگی مو می شود. هم چنین باز نگه داشتن و رها کردن موهای بلند باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود. هنگام خواب موهایتان را به صورت شل ببافید تا فشار کمتری به آن ها وارد شود. بافتن مو هم چنین باعث خوش حالت شدن و تمیز ماندن مو می شود.


از کِش استفاده نکنید

کش های تنگ و پلاستیکی خصوصا هنگامی که مو خیس است، باعث شکستن تارهای مو می شود. استفاده از کش های پارچه ایی یا گیره سر آسیب کمتری به مو می رساند.


قبل از خواب موهایتان را شانه کنید

پوست کف سر چربی طبیعی تولید می‌کند. با شانه زدن مو، چربی کف سر را به تارهای مو منتقل می‌کنید و این کار مخصوصا برای سلامت موهای خشک بسیار مفید است. با شانه کردن مو قبل از خواب به تحریک شدن پوست سر و رشد موها کمک می‌کنید. شانه کردن مو، باعث آرامش می‌شود و خواب راحتی را برایتان به ارمغان می آورد. به این نکته توجه داشته باشید که شانه کردن نامناسب و خشن و هم چنین شانه کردن موهایتان هنگامی که خیس است، به موهایتان آسیب می رساند.

به جای بالشت نخی روی بالشت ابریشمی بخوابید

ابریشم به دلیل ظرافت و لطافتی که دارد از اصطکاک مو با بالشت و زبر شدن آن جلوگیری می‌کند.
هر چند وقت یکبار رو بالشی خود را عوض کنیدرعایت بهداشت برای سلامت موها مهم است. رو بالشی پس از مدتی باکتری ها، روغن و چربی را به خود جذب می‌کند که در نتیجه منافذ مو بسته شده و مو ریزش پیدا می‌کند.

از مرطوب کننده مو استفاده کنید

قبل از خواب از مرطوب کننده ها استفاده کنید. با انجام این کار، موهایتان نرم تر می شود. یکی از روغن هایی که برای این کار توصیه می شود روغن نارگیل است. این روغن در طول چند ساعتی که خواب هستید به رطوب مو کمک می‌کند. استفاده از مرطوب کننده ها به خصوص برای کسانی که موی خشک دارند بسیار مهم است. یکی از ماسک موهای بسیار مفید برای آبرسانی و تغذیه مو، ترکیب سس مایونز، آووکادو، روغن زیتون و عسل است. این ترکیب را روی موهای خود بگذارید، روی آن را بپوشانید و هنگامی که بیدار شدید، آن را بشورید.


با انواع اسپری و حالت دهنده مو نخوابید

اگر در طول روز از این اسپری ها استفاده کرده اید، به جای اینکه قبل از خواب موهایتان را بشویید و با موی خیس بخوابید، موهایتان را با مرطوب کننده ها و نرم کننده ها پاک کنید، سپس بخوابید.

دوش آب گرم نگیرید

آب گرم چربی طبیعی سر را از بین می برد و باعث آسیب دیدن ریشه موها می شود. با از بین رفتن چربی طبیعی مو، موها خشک و شکننده می‌شوند؛ این امر منجر به مو خوره و ریزش مو می‌شود. بهتر است به جای آب گرم با آب ولرم دوش بگیرید.


با موهای خود بازی نکنید!
عادت بازی با موها اثرات مخربی بر آن ها می‌گذارد. این کار موجب فشار آمدن و کشیدگی مو و در نهایت مو خوره و ریزش مو می‌شود.
پوست سر خود را ماساژ دهید
ماساژ پوست سر باعث شادابی، درخشش، زیبایی و سلامت مو می شود. برای این کار می توانید از روغن های طبیعی استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha