سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 289438

اگر چاقی، عامل درجه یک ابتلا به دیابت نوع ۲ است، پس چرا آن‌هایی که اضافه وزن ندارند یا چاق نیستند هم دچار دیابت می‌شوند؟ یک عامل ژنتیکی برای ابتلا به دیابت وجود دارد.

افرادی که وزن سالم دارند هم ممکن است دچار دیابت شوند؟

سلامت نیوز:اگر چاقی، عامل درجه یک ابتلا به دیابت نوع ۲  است، پس چرا آن‌هایی که اضافه وزن ندارند یا چاق نیستند هم دچار دیابت می‌شوند؟ یک عامل ژنتیکی برای ابتلا به دیابت وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،معمولاً شما می‌بینید که خطر پیش دیابت و دیابت نوع 2 با افزایش وزن و شاخص توده بدنی (BMI) افزایش می‌یابد؛ اما افرادی که آسیایی یا اسپانیولی تبار هستند یا ژن ایسلندی دارند، حتی در صورتی که وزن طبیعی داشته یا حتی کم وزن باشند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند. افرادی که در این گروه‌ها قرار می‌گیرند ممکن است نیاز داشته باشند طی یک برنامه منظم، قند خون ناشتای خود را اندازه بگیرند.

پیش دیابت یا حتی دیابت نوع 2 معمولاً علامتی ندارد و شما ممکن است سال‌ها بدون این‌که بدانید دچارش باشید، در حالی که این بیماری همچنان در حال آسیب زدن به اندام ها و بافت‌های بدنتان است.این احتمال وجود دارد افرادی که از نژادهای مستعد دیابت هستند، ژن‌هایی داشته باشند که آن‌ها را در معرض مقاومت به انسولین قرار می‌دهد، اما شاخص دیگری هم وجود دارد؛ مثلاً مطالعات نشان می‌دهد آسیایی‌ها معمولاً چربی‌های شکمی یا درونی بیشتری دارند. یعنی همان نوع چربی که منجر به دیابت  می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha