عفونت قارچی واژینال (کاندیدیازیس واژینال) بر اثر رشد بیش از حد نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس که به طور طبیعی در ناحیه واژن زندگی می‌کند، ایجاد می شود. این مشکل معمولا با التهاب، خارش و ترشحات دردناک همراه است. بیشتر خانم‌ها در طول زندگی‌شان هرازگاهی این نوع عفونت را تجربه می‌کنند.

درمان‌های خانگی عفونت قارچی

سلامت نیوز: عفونت قارچی واژینال (کاندیدیازیس واژینال) بر اثر رشد بیش از حد نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس که به طور طبیعی در ناحیه واژن زندگی می‌کند، ایجاد می شود. این مشکل معمولا با التهاب، خارش و ترشحات دردناک همراه است. بیشتر خانم‌ها در طول زندگی‌شان هرازگاهی این نوع عفونت را تجربه می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اگر برای اولین بار دچار علایم عفونت شده‌اید، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. اما اگر به طور مکرر دچار این مشکل می‌شوید می‌توانید از سایر روش‌های ایمن برای درمان یا پیشگیری از عود مجدد عفونت استفاده کنید.
طبق اعلام کلینیک مایو، در کنار مراقبت‌های پزشکی، برخی درمان‌های مکمل هم می‌تواند کمک کننده باشد. در ادامه با برخی درمان‌های خانگی درخصوص عفونت قارچی واژینال آشنا می‌شوید.


 ماست یونانی
به نوشته مجله  شیمی درمانی ضد میکروبی، ماست ماده غذایی پروبیوتیکی است که حاوی باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. خوردن این باکتری زنده می‌تواند به ایجاد یک محیط واژینال سالم و درمان رشد بیش از حد باکتری کاندیدا آلبیکنس کمک کند. گزینه ایده‌آل، ماست یونانی ساده است زیرا حاوی قندهای اضافه ای که می‌تواند باعث رشد قارچ کاندیدا شود، نیست.


  روغن نارگیل
روغن نارگیل کاربرد زیادی در درمان عفونت‌های قارچی دارد. این روغن که از گوشت نارگیل تهیه می‌شود، دارای خاصیت ضد قارچی است و مانند یک داروی طبیعی عمل می‌کند. روغن نارگیل را می‌توان به طور مستقیم در ناحیه‌ای که دچار عفونت شده مصرف کرد. حتما توجه داشته باشید از روغن خالص و ارگانیک برای درمان عفونت واژن استفاده کنید.


 سرکه سیب
سرکه سیب یک داروی خانگی خوب برای مشکلات سلامت متعدد  از جمله عفونت‌های قارچی است. برای استفاده از خواص ضد قارچی سرکه سیب، نصف فنجان از این ماده  را به آب گرم وان حمام اضافه کنید و حدود 20 دقیقه داخل آن قرار بگیرید. این اسید می‌تواند به از بین بردن میکروارگانیسم‌های مضر کمک کند.


 سیر
آیا می‌دانید که سیر می‌تواند به طور موثر باکتری کاندیدا را از بین ببرد؟ هرچند تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است، با این حال شما می‌توانید از تاثیرات این ماده غذایی برای درمان عفونت قارچی استفاده کنید. اگر سیر بیشتری به رژیم غذایی خود بیفزایید، متوجه خواهید شد که به لطف خواص ضد باکتری این ماده غذایی، عفونت قارچی سریع تر از بین می‌ رود و شما از ابتلای دوباره به آن در امان می‌مانید.


 ویتامین C
ویتامین C که به اسید اسکوربیک هم معروف است، خواص ضد میکروبی دارد. برای درمان عفونت قارچی، می‌توانید میزان ویتامین C مصرفی تان را افزایش دهید. این کار نه تنها به توقف رشد بیش از حد کاندیدا کمک می‌کند بلکه به طور کلی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

منبع: facty.com
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha