دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

رئیس پلیس پایتخت از کاهش ۳ درصدی وقوع جرم و ۵ درصدی افزایش کشف جرم در سال ۹۸ خبر داد.

امسال وقوع جرم در تهران چه تغییری داشت؟

سلامت نیوز: رئیس پلیس پایتخت از کاهش ۳ درصدی وقوع جرم و ۵ درصدی افزایش کشف جرم در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی صبح امروز در گردهمایی (ویدئو کنفرانس) فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در سال ۹۸ در حوزه سرقت سه درصد کاهش وقوع و ۵ درصد افزایش کشف داشته است.

وی افزود: همچنین نسبت به سال قبل در حوزه سرقت از طلافروشی ۷۵ درصد، سرقت از بانک ۱۰۰ درصد، سرقت از مغازه ۳۰ درصد، سرقت از منزل ۳ درصد، سرقت اتومبیل ۱ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۴ درصد، کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی ۳ درصد و سرقت‌های مهم ۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در زمینه اقدامات شرارت‌آمیزی و قتل، سال گذشته ۲۷۸۵ فقره داشته‌ایم که امسال این عدد به ۸۹۸ فقره کاهش یافته یعنی کاهش ۶۸ درصدی وقوع جرم در این حوزه.

رحیمی گفت: بیش از ۲۲ تن مواد مخدر کشف شده و ۳۷ درصد در حوزه کشف مواد مخدر افزایش داشته‌ایم. همچنین ۵۲۲ قبضه سلاح در امسال کشف شده است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: بالغ بر ۶۵ نفر کشته در تصادفات درون شهری در پایتخت نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در بحث کسب رضایتمندی مردم، پلیس پایتخت رتبه برتر را در کشور کسب کرده است.

اقدامات پلیس پایتخت برای چهارشنبه آخر سال

رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس پایتخت برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از ۱۶ بعدازظهر فردا مأموران ما در تیپ‌ها و قرارگاه‌های مختلف در سطح خیابان حضور دارند و با افرادی که سعی در بر هم زدن آرامش و امنیت شهروندان را داشته باشند، برخورد سخت و قاطع می‌کنند. در اینجا باید بگویم در حوزه کشف مواد محترقه غیرقانونی و دست‌ساز ۱۰۰۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

به گفته وی، پلیس پایتخت به هیچ عنوان اجازه تجمع برای برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری نه در سطح شهر، نه در کافه‌ها و نه در هیچ نقطه دیگری را نمی‌دهد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: افرادی که با خودروهای خود در چهارشنبه آخر سال اقدام به مزاحمت، حرکات مخاطره‌آمیز، پرتاب نارنجک و مواردی از این قبیل کنند، خودرویشان توقیف و تا پایان فروردین ماه در پارکینگ نگهداری می‌شود.

اقدامات پلیس پایتخت برای نوروز ۹۹

وی با اشاره به اقدامات پلیس پایتخت برای نوروز ۹۹ گفت: از ۲۸ اسفند ماه طرح ویژه پلیس پایتخت برای نوروز ۹۹ آغاز می‌شود. ۲۱۷ ایستگاه نوروزی از سوی پلیس پایتخت فعال شده است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: ۱۴۵۰ گشت خودرویی و موتوری در دو شیفت ۱۲ ساعته فعال شدند. همچنین ۴۰۰ گشت پیاده برای خدمات‌دهی و تحت نظر داشتن شهر، در این طرح فعال شده‌اند.

بیش از ۱۱ هزار معتاد و زندانی به دلیل شیوع ویروس کرونا آزاد شدند

وی اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار معتاد و زندانی از زندان و مراکز نگهداری و بازپروری معتادان به دلیل شیوع ویروس کرونا آزاد شدند که این موضوع کار پلیس پایتخت را سخت می‌کند.

رحیمی بیان کرد: به تمام همکاران نیروی انتظامی گفته‌ایم که به هیچ عنوان اجازه خارج شدن از شهر را ندارند و زمان‌هایی که شیفت نیستند، باید در منازل خود در حالت آماده‌باش باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha