تحقیقات جدید دانشمندان چینی نشان می دهد افراد دارای گروه خونی A در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرترند و کسانی که گروه خونی O دارند، احتمالاً مقاومت بیشتری در برابر این ویروس مرگبار دارند.

احتمال ابتلای کدام گروه خونی به کرونا بیشتر است؟

سلامت نیوز: تحقیقات جدید دانشمندان چینی نشان می دهد افراد دارای گروه خونی A در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرترند و کسانی که گروه خونی O دارند، احتمالاً مقاومت بیشتری در برابر این ویروس مرگبار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیجیاتو، محققان حین مطالعه در مورد بیماری کووید 19 در منشاء این بیماری یعنی شهر ووهان و همچنین شهر شنژن دریافتند تعداد مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 که دارای گروه خونی A بوده اند، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از تعداد افراد سالم جامعه با همین گروه خونی است. برای مقایسه، تعداد کمتری از افراد دارای گروه خونی O به بیماری مبتلا شده و یا جان خود را از دست داده بودند.

به همین دلیل محققان چینی به افرادی که گروه خونی A دارند، توصیه کرده اند تا با احتیاط بیشتری در مکان های عمومی ظاهر شوند تا احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 کاهش یابد.

لازم به ذکر است که این تحقیق به رهبری پژوهشگری به نام Wang Xinghuan، «مقدماتی» نامگذاری شده؛ بنابراین برای دستیابی به شواهد مستحکم تر به انجام تحقیقات بیشتر نیاز است.

محققان در تحقیقات خود که در ژورنال Medrxic منتشر شده، گروه های خونی 2 هزار و 173 بیمار قطعی کووید 19 در شهرهای ووهان و شنژن را با 3 هزار و 694 فرد سالم در منطقه ووهان مقایسه کردند.

در حالیکه 31.16 درصد از ساکنین شهر ووهان گروه خونی A داشتند، 37.75 درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان Jinyintan شهر ووهان دارای همین گروه خونی بودند و در مقایسه با 33.84 درصد از افراد سالم دارای گروه خونی O، تنها 25.8 درصد از بیماران بستری شده در این بیمارستان گروه خونی یاد شده را داشتند.

محققان همچنین با بررسی 206 بیماری که در اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند، متوجه شدند 85 قربانی یا به عبارتی 41.26 درصد، گروه خونی A داشته اند و فقط 52 نفر از فوت شدگان (یک چهارم) دارای گروه خونی O بوده اند.

دانشمندانی که در این تحقیق دخیل نبوده اند، به خبرگزاری South China Morning Post گفته اند که برای نتیجه گیری قطعی در این رابطه به مطالعات پزشکی بیشتر نیاز است. یکی از محققان شهر تیانجین در گفتگو با این خبرگزاری می گوید:

«اگر گروه خونی A دارید نگران نشوید؛ این تحقیق به این معنی نیست که شما صد درصد به بیماری مبتلا می شوید. اگر هم گروه خونی O دارید، به معنی مصونیت صد درصدی نیست. باید همچنان دستان خود را بشویید و مواردی که دیگران رعایت می کنند را شما هم رعایت کنید.»

تا لحظه درج این مطلب، 198 هزار و 152 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 7 هزار و 954 نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی برهانی ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    اگراطلاعات بیشتر در مورد گروهای خونی در اختیار مردم گذاشته شود هر کسی حساسیت بیشتری نسبت به بهداشت فردی خود خواهد داشت.با تشکر از زحمات شما عزیزان.