سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاسخ به طغیان بیماری کووید۱۹(بیماری ناشی از کرونا ویروس)، هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری را تحویل مقامات ایران داد.

تحویل هفتمین محموله اقلام پزشکی سازمان جهانی بهداشت به ایران

سلامت نیوز:  سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاسخ به طغیان بیماری کووید۱۹(بیماری ناشی از کرونا ویروس)، هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری را تحویل مقامات ایران داد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، این محموله که مستقیما از مقر اصلی این سازمان در ژنو (سوئیس) ارسال شده شامل ۲۴۹۹ بسته ۱۲۰ عددی قرص های لوپیناویر و ریتوناویر مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور است.
دکتر کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، هفته گذشته بازدیدی از انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران که همکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشت که برخی اقلام پزشکی اهدا شده توسط جامعه بین المللی در آنجا نگهداری و توزیع می‌شود. وی در این بازدید گفت: "ما این داروهای مهم را به عنوان حمایت اضطراری در مواجهه با طغیان بیماری کووید ۱۹ به کشور وارد کرده ایم تا بدین طریق از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمارستان‌های تابعه این وزارتخانه در سایر استانها که به پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته اند و با کمبود این داروهای مهم مواجه هستند، حمایت کنیم."
وی افزود، "بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی در همه استان‌های کشور، پیش از این درخواست خود را برای تهیه دارو  به وزارت بهداشت ارائه داده‌اند و روند توزیع هم در یک بازه زمانی بسیار کوتاه اجرا خواهد شد."
طبق آخرین گزارشات منتشر شده تا امروز (دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹) تعداد کل مبتلایان  قطعی بیماری کووید۱۹ در ایران ۲۳۰۴۹ مورد است که از این تعداد، ۱۸۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در مجموع  ۸۳۷۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha