سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید باران و برف در برخی استان‌ها نسبت به احتمال وقوع سیل، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر شهری از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) هشدار داد.

هشدار سازمان هواشناسی در مورد احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید باران و برف در برخی استان‌ها نسبت به احتمال وقوع سیل، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر شهری از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با توصیف تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) اعلام کرد: امروز بارش باران و رعد و برق در استان های کردستان و کرمانشاه (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، نیمه شمالی فارس و جنوب غرب و مرکز کرمان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر) را شاهد خواهیم بود.

این سازمان برای فردا (جمعه، هشتم فروردین) بارش باران و رعد و برق برای جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، جنوب استان مرکزی و لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر) پیش بینی کرد.

همچنین در روز شنبه (نهم فروردین) بارش باران و رعد و برق در استان های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، فارس، غرب کردستان، کهگیلویه و بویر احمد (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، چهارمحال و بختیاری نیمه شرقی خوزستان و جنوب و شرق لرستان (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر) پیش بینی شده است.

برای روز یکشنبه (دهم فروردین) نیز در استان های فارس، شرق خوزستان، کرمان و کهگیلویه بویر احمد (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر)، شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی شرق یزد و غرب کرمانشاه (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر بارش) پیش بینی می‌شود.

علاوه بر مخاطره های یاد شده، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است. در این راستا، سازمان هواشناسی، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری را توصیه کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha