فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، با اشاره به نقش کلیدی غربالگری در ریشه کنی ویروس کووید-۱۹، از استفاده از ظرفیت داوطلبان حوزه سلامت در بحث رسیدگی به مشکلات خدماتی و حمایتی محله‌ها خبر داد.

استقرار نیروهای داوطلب بهداشتی به منظور رسیدگی به مشکلات مردم

سلامت نیوز: فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، با اشاره به نقش کلیدی غربالگری در ریشه کنی ویروس کووید-۱۹، از استفاده از ظرفیت داوطلبان حوزه سلامت در بحث رسیدگی به مشکلات خدماتی و حمایتی محله‌ها خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها در قالب محله محوری برای غربالگری و پیاده سازی ابعاد بهداشت محیطی که بخشی از آن با کمک  همکاران در حوزه سلامت شهرداری در حال پیگیری بوده، بسیار مهم است.


وی  افزود: در مجموعه محله ها باید تمشیت‌هایی صورت گیرد تا نیروهای داوطلب مستقر در محله‌ها هم در ارائه خدمات تفصیلی، شناسایی، حمایتی و مساعدت های مورد لزوم سهمی چشمگیر داشته باشند، به این معنا که هر محله را به گروهی بسپاریم تا تمامی مشکلات محیطی، بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و حمایتی خانواده‌ها را رسیدگی کنند؛ البته در همین راستا مجموعه سلامت‌یار شکل گرفته است.  


زالی از تشکیل ستاد نظارتی محله محوری با مسوولیت شهرداری تهران نیز خبر داد و بر  اهمیت ریل گذاری راهبرد هر خانه یک پایگاه سلامت برای گذر از این بحران، بر لزوم بهینه سازی ارائه خدمات توسط داوطلبانی که به هر روز به ستاد مراجعه می‌کنند اشاره کرد.


وی تصریح کرد: این داوطلبان می‌توانند در طرح محله محوری با معاونت بهداشتی همکاری کنند. در همین جهت کارت شناسایی طراحی کردیم تا از بروز سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.


به گزارش ایرنا،  تاکنون ۵۰۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۱۶۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۶۷۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha