دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 291556

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری سه قلاده پلنگ و یک قلاده گربه پالاس در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.

مشاهده پلنگ و گربه پالاس در فیروزکوه

سلامت نیوز:رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری سه قلاده پلنگ و یک قلاده گربه پالاس در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرشاد فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: ماموران اجرایی این اداره حین گشت و کنترل مناطق طبیعی، موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ ماده و دو توله پلنگ احتمالا نابالغ در فواصلی نزدیک به هم شدند.


وی با اشاره به اینکه وجود این گونه ارزشمند در این منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات آن است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ تنوع زیستی شهرستان فیروزکوه به ویژه پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای، تشکیل کارگروه حفاظت از این گونه ها یکی از کارهای ضروریست که از برنامه‌های پیش بینی شده و قابل اجرا در سال جاری است.


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فیروزنیا در پایان به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده گربه پالاس وحشی  توسط محیط بانان اثر طبیعی ملی تنگه واشی  حین گشت و کنترل منطقه اشاره کرد و گفت: گربه پالاس از نایاب ترین گربه های وحشی ایران و جهان به شمار می آید و این گونه از حیوانات شب فعال، بسیار هوشیار و مشاهده آن بسیار دشوار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha