صدها کارشناس محیط زیست در نامه ای از سازمان جهانی بهداشت (WHO) درخواست کردند تا نسبت به تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده اقدام کند.

درخواست کارشناسان محیط زیست از WHO برای تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده

سلامت نیوز:صدها کارشناس محیط زیست در نامه ای از سازمان جهانی بهداشت (WHO) درخواست کردند تا نسبت به تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده اقدام کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سازمان جهانی بهداشت طی ۷۲ سال گذشته با بیشترین فشار در رابطه با درخواست تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده به منظور پیشگیری از همه گیری بیماری‌ها در آینده مواجه شده است.


بیش از ۲۰۰ گروه محیط زیستی در سراسر جهان طی نامه ای از سازمان جهانی بهداشت درخواست کردند تا تمام تلاش خود را برای پیشگیری از بروز بیماریهای جدید ناشی از خرید و فروش موجودات زنده به کار گیرد.


به گفته محققان و کارشناسان، شواهد حاکی از آن است که بیماری کووید-۱۹ منشا حیوانی داشته و به احتمال زیاد خفاشها عامل شیوع آن بوده‌اند که در بازارهای خرید و فروش در اختیار افراد قرار می‌گیرد. همچنین همه گیری بیماری‌های دیگری همچون سندرم مزمن تنفسی که در سالهای ۳-۲۰۰۲ نزدیک به ۸۰۰ کشته برجا گذاشت و بیماری ابولا که جان ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر را گرفت با ویروس‌هایی در ارتباط بوده که علت آن مصرف گوشت حیوانات وحشی بوده است.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در این نامه جدید کارشناسان محیط زیست از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرده اند تا به دولت‌ها توصیه کند به ممنوعیت دائم فعالیت بازارهای فروش موجودات زنده اقدام کرده یا تجارت در حیات وحش را به منظور کاهش تهدیدهای متوجه سلامت انسان به حداقل برسانند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha