سلامت نیوز : مدیركل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با درج عنوان مستمری‌بگیر و یا سالمند در دفترچه‌های درمانی، مراكز درمانی ملكی تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی را به صورت خارج از نوبت به بازنشستگان ارائه خواهند كرد.
 منصور آتشی اصلاح برخی از مواد قانون تأمین‌اجتماعی و همچنین قانون كار را از ضروریات برشمرد و افزود: درحال حاضر برخی از مواد قانون تأمین‌اجتماعی و قانون كار زمینه‌ساز استفاده نادرست از خدمات تأمین‌اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر برخی قوانین نیز ارائه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان و بازنشستگان را با مشكل و یا تأخیر مواجه می‌كند كه باید برای اصلاح این قوانین اقدام شود.

آتشی از كانون‌های بازنشستگان خواست كه با حضور مؤثر در مبادی تصمیم‌گیری و ارتباط مناسب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان تأمین‌اجتماعی را در تصویب قوانین مناسب كه زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان و بازنشستگان است یاری دهند.

وی با مرور روند مطرح شدن موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با بازنشستگان كشوری و لشگری؛ گفت: این موضوع از سال 79 و با تغییر حقوق بازنشستگان كشوری و لشگری مطرح شد و در آن زمان باتوجه به افزایش مناسب حقوق بازنشستگان كشوری و لشگری كه منابع آن از سوی دولت تأمین شده بود، به سازمان تأمین‌اجتماعی اجازه داده شد كه از محل منابع خود سطح مستمری‌ها را افزایش دهد.

وی با بیان اینكه در قانون بودجه سال 88 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شده است افزود: عمل به مصوبات مجلس شورای اسلامی در اولویت اصلی است و همسان‌سازی نیز براساس قانون انجام شده، اما علی‌رغم تخصیص اعتبار 2500 میلیارد تومانی برای اجرای این قانون، تاكنون تنها 930 میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی اعتبار مربوط به همسان‌سازی از محل منابع داخلی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha