دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 294426

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت به بیان نکاتی در مورد ویروس کرونا پرداخت.

گرما مانع انتقال ویروس کرونا نمی‌شود

سلامت نیوز:عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت به بیان نکاتی در مورد ویروس کرونا پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، مینو محرز بیان کرد: بر طبق مطالعاتی که انجام شده است، رستوران‌ها جزء آلوده‌ترین مکان‌ها در انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند، چرا که افراد در آنجا بدون ماسک و در فاصله کمی از یکدیگر هستند.


وی ادامه داد: انتقال ویروس در رستوران‌ها به سبب آلودگی مواد غذایی صورت نمی‌گیرد بلکه این امر از صحبت کردن افراد با یکدیگردر فاصله کم و عدم استفاده از ماسک ناشی می‌شود.بیشتر بخوانید:آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۱۱ خرداد ماهمحرز تاکید کرد: هر مکانی که افراد در آنجا از ماسک استفاده نکنند، خطرناک است و از آنجایی که در رستوران از ماسک استفاده نمی‌شود، بهتر است افراد از حضور فیزیکی در این مکان خود داری کنند.


این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا در بعضی از افراد به ویژه جوانان بدون علامت است، گفت: کشیدن حصار بین میز‌ها نیز نمی‌تواند مانع انتقال ویروس کرونا شود چرا که ممکن است یکی از افرادی که سر میز نشسته ناقل خاموش باشد و این بیماری را به بقیه انتقال دهد.


وی با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه مقابله با کرونا است، افزود: اپیدمی کرونا هنوز تمام نشده است و مردم همچنان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و تنها برای انجام کار‌های ضروری از منزل خارج شوند.


محرز عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا برای مدتی در کشور کاهش یافته بود، اما مجددا روند ابتلا به آن افزایش پیدا کرده و تا زمانی که واکسن و یا درمانی موثر برای این بیماری کشف نشود، بهترین راه مقابله با کرونا فاصله گزاری اجتماعی است.


این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک به ویژه در تجمعات، متذکر شد: گرما هیچ تاثیری در انتقال ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر ندارد و تنها مدت زمان زنده ماندن ویروس روی سطوح را کاهش می‌دهد، در این خوص می‌توان به استان خوزستان اشاره کرد که با  وجود گرمای بسیاردر این فصل همچنان شیوع  ویروس کرونا در آن زیاد است.  


محرزدرباره وضعیت کرونا در جهان اظهار کرد: در حال حاضر شیوع کرونا در بیشتر کشور‌ها روند افزایشی دارد وهیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که با این ویروس مقابله کرده است.


وی ضمن بیان این موضوع که هنوز زمان بازگشایی فعایت‌های اجتماعی فرا نرسیده است، ادامه داد: کشور آلمان به دلیل باز کردن زود هنگام ادرات و مغازه هایشان با افزایش میزان شیوع ویروس مواجه شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha