دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 294429

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله حمله به "کرونا" قرار داریم، تاکید کرد: تلاش می شود مبتلایان پیش از وخامت حال و پیش از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه، شناسایی شوند.

در مرحله حمله به "کرونا" هستیم

سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله حمله به "کرونا" قرار داریم، تاکید کرد: تلاش می شود مبتلایان پیش از وخامت حال و پیش از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه، شناسایی شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد مهدی گویا در جلسه امروز (12 خرداد) ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه در ماه های ابتدایی شیوع کرونا، کشور در حالت تدافعی قرار داشت، گفت: در آن روزها تمام تلاش و تمرکز ما بهبود روند درمان و جلوگیری از مرگ و میر افراد بود و عملا در لاک دفاعی رفته بودیم.


وی افزود: یک ماهی است که حمله به کرونا را شروع کرده ایم و تلاش ما این است مبتلایان بیماری را قبل از اینکه راهی مراکز درمانی شوند شناسایی کرده و از شیوع هرچه بیشتر بیماری در جامعه پیشگیری کنیم.


گویا از مرحله غربالگری به عنوان یک مرحله ارزشمند در بحث مقابله با کرونا یاد کرد و افزود: زمانی این مرحله از کار موفقیت آمیز خواهد بود که مردم همکاری کرده و مبتلایان شناسایی شده ایزوله شده و قرنطینه شوند.


رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به راه اندازی مراکز 16 ساعته در کشور اشاره کرد وافزود: این مراکز 16 ساعت در روز فعالیت دارند تا ناقلین بیماری را شناسایی کنند و در کنار آن بحث غربالگری اینترنتی و تلفنی هم در حال انجام است.


گویا تصریح کرد: در کنار بحث غربالگری، بسیار مهم است که به مردم آموزش داده شود که بعد از ابتلا به بیماری چطور از خود مراقبت کرده و چطور مانع انتقال بیماری به دیگران شوند، چرا که اگر این مرحله از کار لحاظ نشود قطعا با شیوع زیرپوستی بیماری مواجه خواهیم شد و مراکز درمانی مملو از بیمار می‌شوند.
این مسئول با خطرناک دانستن این تصور از سوی مردم که شرایط جامعه عادی شده، افزود: به هیچ عنوان شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا به حالت عادی برنگشته و در هیچ استانی وضعیت عادی نداریم. مردم باید با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.


رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم باید بدانند کرونا همچنان در سطح جامعه وجود دارد و نباید مراسم و  تجمعات و مجالس به حالت عادی برگردد.


گویا از تمام مسئولین استانها خواست تا تنها به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به خطرات کرونا و رعایت نکات بهداشتی الزامی از طریق صدا و سیما اکتفا نکرده و حتما از شیوه های اطلاع رسانی محلی در محلات مختلف و بویژه مناطق حاشیه نشین شهرها استفاده کنند.
این مسئول همچنین از دستگاه های مختلف خواست جهت کنترل هرچه بهتر بیماری، از حضور کارمندان بیمار خود در محل کار خودداری کرده و اجازه دورکاری بدهند.


گویا تصریح کرد: همچنین این ضرورت وجود دارد که در محل های شلوغ مانند فروشگاه‌ها و مال های بزرگ پروتکل های بهداشتی با حساسیت بیشتری اجرایی شده و از ورود افراد بدون ماسک به این اماکن خودداری شود.


این مسئول در پایان تاکید کرد: همه مردم و مسئولین باید همکاری کرده تا بتوانیم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha