فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین کشورمان به بیماران تیروئییدی توصیه کرد داروهای خود را به طور منظم مصرف کنند؛ اختلالات تیروئید احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد.

اختلالات تیروئید خطر کرونا را افزایش نمی‌دهد/ دارو‌ها را منظم بخورید

سلامت نیوز: فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین کشورمان به بیماران تیروئییدی توصیه کرد داروهای خود را به طور منظم مصرف کنند؛ اختلالات تیروئید احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر شایسته خلیلی با اشاره به شیوع پاندمی کرونا و ارتباط آن با مبتلایان به تیروئید اظهار داشت: کرونا بیماری نادر و نوظهوری است و درباره این موضوع که به طور قطعی چه ارگان هایی از بدن را غیر از قلب و ریه و برخی قسمت های حیاتی بدن را درگیر می کند هنوز اطلاعات کامل و جامعی وجود ندارد.
وی توضیح داد: اگر چنانچه بیماری اختلالات تیروئید تحت کنترل باشد، کرونا فرد مبتلا را مستعد بیماری نخواهد کرد.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه: خواب کافی، نداشتن استرس، استفاده از مایعات فراوان، داشتن رژیم غذایی متنوع و متعادل، استفاده از پروتئین هایی همانند گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ و مغزها، لبنیات کم چرب، سبزیجات و میوه جات تازه می تواند به میزان قابل توجهی از بار علائم این بیماری بکاهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که بیماران مبتلا به تیروئید اگر چنانچه تحت درمان های خاص دارویی هستند ، ریسک ابتلای بیشتری به کرونا نسبت  به افراد عادی جامعه ندارند خاطرنشان کرد: آنچه طی ماه‌های گذشته از رفتار ویروس کرونا و سابقه ویروس‌های مختلف در برخورد با تیروئید متوجه شدیم این است که اگر کسی اختلال تیروئید دارد، ریسک بیشتری برای ابتلا به کرونا ندارد و در صورتی هم که به کرونا مبتلا شود، بیماری او شدیدتر نخواهد بود.

وی با تاکید بر این که سیگار اصلی ترین فاکتور خطر برای تیروئید، است، هشدار داد: بیمارانی که تیروئید دارند هرچه سریع‌تر باید از این شرایط بوجود آمده در این بحران استفاده کنند و سیگار را ترک کنند.

فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین دانشگاه  خاطرنشان کرد: داروهای درمان تیروئید به هیچ عنوان باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی‌شود و بیماران با خیال راحت باید داروهای خود را به شکل مرتب مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha