تحقیقات و مطالعات جدید متخصصان ثابت کرد افرادی که ازدواج کرده اند در برابر نوعی سرطان کشنده شانس بیشتری برای زنده ماندن و درمان دارند.

سلامت نیوز:  تحقیقات و مطالعات جدید متخصصان ثابت کرد افرادی که ازدواج کرده اند در برابر نوعی سرطان کشنده شانس بیشتری برای زنده ماندن و درمان دارند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، افرادی که ازدواج کرده و متاهل هستند نشانه‌های سرطان پوست را سریعتر بروز می‌دهند و سریعتر درمان می‌شوند.

مطالعات نشان میدهد:" ۷۰ درصد زوج‌ها احتمال بیشتری برای تشخیص تومور‌های خطرناک در مراحل اولیه دارند. ازدواج ریسک سرطان پوست را کاهش می‌دهد این خلاصه‌ای از مقاله‌ای است که دیلی میل منتشر کرد.

دانشمندان در تحقیقات جدیدیافته اند افراد متاهل کم‌تر احتمال ابتلا به سرطان پوست را دارند، زیرا آن‌ها علائم هشدار را زودتر تشخیص می‌دهند. مطالعه روی ۵۰ هزار بیمار سرطان پوست آمریکا نشان داد آن‌هایی که متاهل بودند، ۴۵.۷ درصد دارای یک تومور ۱ درصدی بودند که نرخ بقا ۹۸ درصد را در برداشت. شانس ابتلا به این بیماری به این ترتیب ۳۲ درصد برای بیماران مجرد، ۳۸ درصد برای افراد مطلقه و ۷۰ درصد برای بیوه‌ها بود.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا تایید کردند از تفاوت‌های فاحش در تشخیص‌ها حیرت زده شده اند. آن‌ها بیان کردند یافته‌ها باید به متخصصان امراض پوستی کمک کند توصیه‌ها را به بیماران ارائه دهند، پیشنهاد غربالگری در سنین اولیه برای بیماران مجرد و دعوت کردن همسر به قرار‌های کلینیک برای آموزش خانگی را می‌دهند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵، میزان ملانوما که نوع بیشترسرطان پوست کشنده است، ۷ درصد افزایش یابد. گزارش شده است که بقای پنج ساله بیش از ۹۸ درصد برای بیماران مبتلا به بیماری در مرحله یک و برای بیماری در مرحله سه به میزان ۶۲ درصد کاهش یافته است.

مطالعه دانشگاه پنسیلوانیا، که امروز در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، به دنبال بررسی شیوه زندگی و روابط می‌تواند روی احتمال‌های تشخیص زودهنگام بیماران تاثیر بگذارد.

دکتر سمیررون شارون، متخصص پوست در بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا، بیان کرد:"همسران احتمالا تشخیص زود هنگام ملانوم را با شناسایی ضایعات رنگدانه‌ای که ممکن است در غیر این صورت متوجه نشوند، تسهیل می‌کنند. "

آن‌ها همچنین ممکن است حمایت و تشویق برای ملاقات با پزشک برای تشخیص بیماری را داشته باشند به این ترتیب، به دلیل مدیریت زودهنگام جراحی، بیماران متاهل احتمال پیش آگهی بهتر را کسب می‌کنند.

مطالعه نشان داد بیماران متاهل همچنین ۵۹، ۸۷ و ۶۹ درصد احتمال بیشتری داشتند که SLNB (بیوپسی گره لنفاوی نگهبان) را به ترتیب از همتایان مجرد، طلاق گرفته یا بیوه داشته باشند.

شیوه جراحی نیز با بقا همراه است؛ زیرا گره لنفاوی نگهبان نزدیکترین تومور است و اولین مکان گسترش است.

دکتر شارون بیان می‌کند نقش همسر در حمایت از بیمار و مشارکت در بحث بیشتر کمک می‌کند.

یک بیمار بدون داشتن همراه ممکن است مشکل رفتن به بیمارستان را داشته باشد و ممکن است پس از آن کسی برای مراقبت نباشد.

تحقیقات نشان داد تحقیقات قبلی پیشنهاد کرده اند بیماران مبتلا به سرطان که همسر دارند، به طور کلی زودتر بهبود می‌یابند، اما این بزرگترین نوع بیماری است که ازدواج تاثیر زیادی در تشخیص آن دارد.

با استفاده از یک پایگاه داده سرطان آمریکا به نام seer (نظارت، اپیدمیولوژی و نتایج نهایی)، به بیش از ۵۲، ۰۶۳ مرد و زن ۵۲ تا ۷۵ ساله که مبتلا به این بیماری از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ تشخیص داده شده اند و وضعیت تاهل آن‌ها ثبت شده است، نگاه کرد.

دکتر شارون بیان کرد:" یافته‌ها در مورد آموزش همسر برای معاینه پوست شریک و شاید غربالگری مکرر بیماران مجرد حمایت می‌کند.

یافته‌های یک مطالعه سوئدی چهار سال پیش نشان می‌دهد مردانی که به تنهایی زندگی می‌کنند ۴۲ درصد کم‌تر احتمال تشخیص این بیماری را در مراحل اولیه دارند - وبیشتراز ۳۱ درصد احتمال مرگ در اثر این بیماری را دارند. زنان مسن‌تر که تنها زندگی می‌کنند، در اولین تشخیص به طور متوسط بیماری پیشرفته تری داشته اند.

پیش ازاین نتایج تحقیقات قبلی ثابت کرده است ازدواج برای سلامتی مفید است و در درمان مشکلاتی همچون کاهش خطر افسردگی و بیماری‌های قلبی موثر است.

دکتر شارون بیان می‌کند:وضعیت تاهل باید زمانی در نظر گرفته شود که بیماران برای روند ملانوما مشاوره می‌کنند هنگامی که توصیه به غربالگری یا درمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha