سخنگوی سازمان انتقال خون، در ارتباط با تازه ترین وضعیت اهدای خون و گروه های خونی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

وضعیت گروه های خونی در کشور/سهم بانوان از اهدای خون

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون، در ارتباط با تازه ترین وضعیت اهدای خون و گروه های خونی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،بشیر حاجی بیگی، به وضعیت اهدای خون در سه ماهه اول سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۴۴۴ هزار واحد خون کامل از اهدا کنندگان دریافت شد.


وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد خون و فرآورده های خونی اهدایی در بیمارستان های استان تهران مصرف می شود، افزود: در سه ماهه اول سال جاری، ۶۷ هزار و ۳۹۹ نفر از هموطنان برای اولین بار به مراکز انتقال خون در کشور مراجعه کردند.


حاجی بیگی به مشارکت بانوان در اهدای خون اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۲۲ هزار و ۸۰۷ نفر از بانوان کشور خون اهدا کردند.
سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به رشد یک درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون، افزود: سهم بانوان از اهدای خون در کشور به ۵.۲ درصد افزایش یافته است.


حاجی بیگی، به وضعیت گروه های خونی اشاره کرد و گفت: ۳۴ درصد از خون های اهدایی سهم گروه خونی O مثبت است و تنها یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.


وی همچنین به وضعیت سنی اهداکنندگان خون در کشور اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور بین سنین ۳۱تا ۴۵ سال، ۲۴ درصد بین سنین ۴۶ تا ۶۰ سال، ۳ درصد بین ۲۰ تا ۱۸ سال و ۲۳ درصد نیز در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha