مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با اهمیت ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و همچنین سایر پروتکل‌های بهداشتی همراه با استفاده از ماسک، توضیحاتی ارائه داد.

زدن ماسک در چه شرایطی ایمنی می‌آورد/ مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی

سلامت نیوز:مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با اهمیت ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و همچنین سایر پروتکل‌های بهداشتی همراه با استفاده از ماسک، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حسین کرمانپور، گفت: من از روز اول شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور، جزو حامیان زدن ماسک بودم. چون ویروس در قطرات آب دهان وجود دارد و هنگام صحبت و عطسه می‌تواند به بیرون پرتاب شود و در نتیجه باعث انتقال بیماری شود.
وی با عنوان این مطلب که زدن ماسک به تنهایی مهم نیست، افزود: چند نکته را می‌بایست همراه با زدن ماسک، رعایت کرد.


رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا، ادامه داد: محصولی از چند عملکرد می‌تواند ما را ایمن کند.
وی گفت: ۴ کار هست که باید همزمان با استفاده از ماسک، رعایت شود. شستن دست‌ها، نرفتن به مجالس و…، و رعایت فاصله گذری اجتماعی، می‌بایست به عنوان سبک زندگی ما در روزهای کرونایی، عادت شود.


کرمانپور ادامه داد: اگر این نکات رعایت نشود و ماسک بزنیم، من به شما قول می‌دهم که مبتلا می‌شوید.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، رعایت فاصله را مورد تاکید قرار داد و گفت: زدن ماسک به تنهایی نمی‌تواند ایمنی ایجاد کند. فاصله یک و نیم تا دو متری را رعایت کنیم، ایمن خواهیم بود و دغدغه‌ای نخواهیم داشت.


وی افزود: فاصله دو متر با زدن ماسک رعایت شود، خیالتان راحت خواهد بود.
کرمانپور در ارتباط با مکان‌های استفاده از ماسک، گفت: در خانواده ۴ نفره که افراد علامتی ندارند، می‌توانند بدون ماسک باشند. اما، اگر یک نفر مشکوک به بیماری بود، باید فاصله را همراه با دستورالعمل‌های بهداشتی، به طور دقیق رعایت شود.


وی در خصوص استفاده از ماسک‌های سه لایه، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، توصیه من این است که اگر این نوع ماسک‌ها بعد از ۸ ساعت استفاده خیس نشده باشد، می‌توان آن را در فضای باز آویزان کرد و بعد از گذشت ۶ روز می‌توان مجدد از این ماسک برای سه یا چهار دوره استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha