امروزه شرکت های گوناگونی در حوزه داروسازی در حال فعالیت و تولید دارو هستند که با توجه به تجهیزات و تجربه کارکنان خود داروهای مختلفی تولید و روانه بازار میکنند،شاید برند تجاری یک دارو در زمان خرید برای فرد بیمار چنان تفاوتی نداشته باشد.

با دکتر عبیدی، پدر صنعت داروسازی ایران آشنا شوید

سلامت نیوز: امروزه شرکت های گوناگونی در حوزه داروسازی در حال فعالیت و تولید دارو هستند که با توجه به تجهیزات و تجربه کارکنان خود داروهای مختلفی تولید و روانه بازار میکنند،شاید برند تجاری یک دارو در زمان خرید برای فرد بیمار چنان تفاوتی نداشته باشد.


امروز در سلامت نیوز قصد داریم پا را فراتر از خرید یک محصول دارویی گذاشته و با فعالیت ها و تاثیراتی که یک شرکت دارویی میتواند در افزایش سلامت جامعه داشته باشد آشنا شویم:

دکتر عبیدی کیست ؟
او اولین لابراتوار داروسازی در ایران را در سال ۱۳۲۵ راه‌اندازی کرد و در سال ۱۳۳۷ توانست اولین پروانه‌ دارویی را برای قرص «ورمسید» از وزارت بهداری وقت دریافت کند. دکتر عبیدی در لابراتوار خود اقدام به تولید داروی با کیفیت و ارزان می‌نمود. وی برای عرضه و فروش این داروها به کسانی که قدرت خرید بالایی نداشتند، به مناطق محروم ایران سفر می‌کرد.
در پی کسب این موفقیت، او لابراتوار خویش را در سال ۱۳۴۱ تجهیز کرد. در همان سال‌ها دکتر عبیدی با سفارش ماشین‌آلات جدید برای اولین‌بار در ایران خط آمپول‌سازی را راه‌اندازی نمود. به منظور بالا بردن کیفیت لابراتوار و گسترش خط تولید ملی، در سال ۱۳۵۲ زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر‌مربع در کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج خریداری کرد و کارخانه داروسازی دکتر عبیدی را به این مکان منتقل کرد.
از دیگر تلاش‌های دکتر عبیدی می‌توان به تاسیس شعبه‌ای از لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی در شهر سمرقند ازبکستان اشاره کرد.

کیفیت داروی تولیدی
در سال 1385 آزمایشگاه کنترل کیفیت این داروسازی موفق به دریافت گواهینامه آکرودیته که گواهینامه صلاحیت همکاری با سازمان غذا و دارو است گردیده است، کیفیت داروهای تولیدی به مولفه های مختلفی بستگی دارد که به آن اشاره میکنیم :
مواد اولیه و بسته‌بندی
فرمولاسیون، روش‌های ساخت و آنالیز
فضاهای تولیدی
تجهیزات و تاسیسات
تضمین کیفیت و کنترل کیفیت
نیــروی انســـانی
این سر فصل هایی است که داروسازی دکتر عبیدی توانسته با بهروری حداکثری از هر قسمت به با کیفیت ترین تولید کننده دارو در کشور تبدیل شود.


فراتر از تولید دارو
 


 

زمانی میتوان فراتر از تولید یک دارو پیش رفت که  خود را در برابر سلامت جامعه، متعهد دانست.
لابراتور دکتر عبیدی ، علاوه بر پایبندی به تولید محصولات باكیفیت،برای افزایش آگاهی هم‌وطنانمان در زمینه سلامت نیز تلاش كرده‌ است. سعی این شرکت همواره این بوده كه در راستای درك مسئولیت اجتماعی، گام‌های موثری بردارد و همچنان نیز مصمم و پرتلاش برای انجام رسالت خویش در كنار همه‌ی مردم ایران ماتده است.

این شرکت با انجام فعالیت‌هایی چون آگاهی‌رسانی به افراد جامعه در حوزه‌های گوناگون سلامتی، حمایت از بهداشت و سلامت عشایر، كمك به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و تلاش‌هایی به‌منظور حفاظت از محیط زیست در انجام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی نقش بسیار بزرگی داشته است.

از دیگر گام های موثر مسئولیت اجتماعی این شرکت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :
تولید و اهدای ۱۵ هزار عدد «گان» در ایام نوروز توسط گروه کوبل به کادر درمان ( گروه کوبل به تازگی 90% سهام دکتر عبیدی را خریداری نموده است.)



گروه سلامت‌محور کوبل در اسفندماه سال ۹۸، تجهیزات پزشکی و درمانی ۲ مرکز جامع سلامت روستایی و ۶ خانه بهداشت استان‌ خوزستان را تامین کرد. با تامین تجهیزات پزشکی و درمانی در ۷ روستا در استان خوزستان، هموطنانی که دسترسی مناسب به مراکز بهداشت و درمان نداشتند، از به‌روزترین امکانات درمانی بهره‌مند شدند.

حمایت از سلامت عشایر با پویش «قصه های خوش کوچ» داروسازی دکتر عبیدی در راستای ارتقاء سطح سلامت هم‌وطنان عزیز عشایر، برای سومین سال متوالی، پویش «قصه‌های خوش کوچ» را در استان خوزستان برپا کرد.

این نوع مشارکت ها مستقیما با ارتقاء سطح سلامت جامعه سر و کار دارد که بزرگترین سرمایه انسانی بوده و با هیچ اعداد و ارقام و بیزینسی قابل قیاس نیست.
امیدواریم فرهنگ این نوع فعالیت ها در دیگر صنایع رشد پیدا کرده و تمام فعالین اقتصادی به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشند تا جامعه ای سالم تر و پویا تری را داشته باشیم.
مرداد ماه 98 بود که خبری مبنی بر گم شدن یک میلیارد یورو ارز دولتی در رسانه ها منتشر گردید که نام داروسازی دکتر عبیدی نیز در آن دیده میشد،اما با اطلاع رسانی مدیر عامل وقت جوابیه ای صادر گردید که مشخص گردید این شرکت به تمام تعهدات خود عمل نموده و حتی 1 دلار هم تخلفی رخ نداده است.
همچنین این شرکت به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی گرداخته است که شامل گروه های کالایی نظیر :
شامپوها، بهداشت دهان؛ مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، کرم، ضدعفونی کننده، مایع لباسشویی، شیشه شوی میباشد که با برندهای ناتل، خاکستر، افروز، میراکل، سی رین، ماسال و رکسانه تولید میگردد
تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در زمینه های بهداشت فردی ، بهداشت خانه و محیط کار از مهم ترین زمینه های کاری این شرکت است.
به گفته مدیران این شرکت برای اولین بار در ایران اقدام به تولید مایع ظرفشویی بدون استفاده از اسید و قلیا و با بالاترین خاصیت شویندگی با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه روز دنیا نموده است.
همچنین قابل ذکر است که شرکت بهداشتی دکتر عبیدی به عنوان اولین واحد تولیدی داخلی اقدام به تولید محصولات بدون استفاد از نگه دارنده های شیمیایی تحت عنوان بدون پارابن و استفاده از نگه دارنده های طبیعی و بدون ضرر نموده است

شاید با خواندن این مطلب و در مراجعات بعدی به داروخانه ها جهت خرید دارو با آگاهی بیشتر نسبت به تهیه دارو اقدام کنید،ما در سلامت نیوز همواره به عنوان رسانه ای مستقل به بررسی واحد هایی که به ارتقاء سطح سلامت جامعه کمک میکنند میپزدازیم نا آگاهی مخاطبین خود را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha