شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 297662

کارشناسان از ردیابی آثار و نشانه‌های بحران اقلیمی در وقوع سیلاب اخیرِ بنگلادش خبر دادند که موجب شده یک سوم از خشکی‌های این کشور به زیر آب فرو رود.

ردپای بحران اقلیمی در سیلاب اخیر بنگلادش

سلامت نیوز:کارشناسان از ردیابی آثار و نشانه‌های بحران اقلیمی در وقوع سیلاب اخیرِ بنگلادش خبر دادند که موجب شده یک سوم از خشکی‌های این کشور به زیر آب فرو رود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، حدود یک سوم از خشکی‌های بنگلادش به دلیل وقوع سیلاب مهیب در هفته‌های اخیر به زیر آب فرو رفته و بحران اقلیمی در بروز این فاجعه نقش داشته است.


این سیلاب گسترده که زندگی میلیونها انسان را در این کشور تحت تاثیر قرار داده و به مرگ بیش از ۱۰۰ نفر منجر شده به دنبال وقوع طوفان مهیب "آمفان" در ماه مه بود که در بنگلادش رخ داد.


کارشناسان مرکز بین المللی توسعه و تغییرات اقلیمی در بنگلادش اظهار داشتند: در حوادث اخیر می‌توان ردپای تغییرات اقلیمی را در بزرگی و مقیاس این حوادث شاهد بود.


به گفته محققان در واقع علت وقوع چنین حوادثی، تغییرات اقلیمیِ طبیعی نیست بلکه شدت قابل توجه آن به دلیل دخالت ما در سیستم آب و هوایی بوده است.


در ماه مه نیز در پی وقوع طوفان آمفان که مناطق ساحلی در بنگلادش را درنوردید، زندگی ۱۶۲ میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفت و در مناطقی از هند نیز گزارش شد. بر اثر این طوفان هم بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.


به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مقامات بنگلادش اعلام کرده اند: در سیلاب‌های اخیر ۱۲۹ نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند. بیش از ۱۰۰ نفر از مردم بنگلادش که بیشتر آنان کودک بودند به دلیل غرق شدگی فوت کرده و تعدادی نیز بر اثر بیماری‌های ناشی از آب جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha