یقیناً یکی از پرسش‌هایی که برای بیشتر گردشگران ایجاد می‌شود، این است که: «ویلای ساحلی اجاره کنیم یا جنگلی؟» پاسخ به این سؤال در درجه اول به نیازهای فردی مربوط می‌شود. اینکه آیا دوست دارید در دل جنگل، وقت بگذرانید و یا عاشق شنیدن صدای دریا هستید؟ فارغ از امکانات و کیفیت ویلا، محیط اطراف مهم‌ترین نقش را در انتخاب اقامتگاه مناسب برای افراد ایفا می‌کند؛ بنابراین، برای ارائه یک پاسخ جامع به پرسش مطرح شده در بالا، با ما همراه باشید.

ویلای ساحلی اجاره کنیم یا جنگلی؟

سلامت نیوز: یقیناً یکی از پرسش‌هایی که برای بیشتر گردشگران ایجاد می‌شود، این است که: «ویلای ساحلی اجاره کنیم یا جنگلی؟» پاسخ به این سؤال در درجه اول به نیازهای فردی مربوط می‌شود. اینکه آیا دوست دارید در دل جنگل، وقت بگذرانید و یا عاشق شنیدن صدای دریا هستید؟ فارغ از امکانات و کیفیت ویلا، محیط اطراف مهم‌ترین نقش را در انتخاب اقامتگاه مناسب برای افراد ایفا می‌کند؛ بنابراین، برای ارائه یک پاسخ جامع به پرسش مطرح شده در بالا، با ما همراه باشید.

به گزارش سلامت نیوز، برای درک بهتر اینکه باید کدام اقامتگاه را برای سفر انتخاب کرد، بهتر است به صورت جداگانه در مورد تفاوت‌های ویلای ساحلی و جنگلی صحبت کنیم:


چرا اجاره ویلای ساحلی؟





 مهم‌ترین مزیت رزرو یک ویلای ساحلی می‌تواند نزدیکی آن به دریا باشد. مسافرانی که از شنیدن صدای برخورد امواج لذت می‌برند و آب تنی در دریا را بهترین سرگرمی خود می‌دانند، اجاره ویلای ساحلی می‌تواند انتخاب درست باشد. شما می‌توانید تنها با چند متر قدم زدن، خود را به ساحل برسانید و در غروب خورشید از یک پیاده روی لذت بخش، نهایت استفاده را ببرید.

ویلاهای ساحلی اغلب در نزدیکی خیابان‌های اصلی قرار دارند، از این رو دسترسی به امکانات شهری نیز برای آن‌ها آسان‌تر است؛ اما در فصول گرم سال، به دلیل شرجی شدن هوا، نزدیکی به دریا می‌تواند برای برخی افراد کمی ناراحت کننده باشد. همچنین عدم وجود تنوع گیاهی نیز می‌تواند در نظر برخی از مسافران ناخوشایند جلوه کند.


چرا اجاره ویلای جنگلی؟





همین‌که از دریا دور می‌شویم، به دل جنگل‌های سرسبز می‌زنیم، جایی که می‌توان با رزرو و اجاره ویلای جنگلی زیبا، لذت‌های سفر را دوچندان کرد. مزیت مهم چنین اقامتگاهی، استفاده از محیط سرسبز و آب و هوای تمیز و خنک جنگل است. افرادی که به سکوت و بودن در یک فضای دنج علاقه دارند و می‌خواهند صدای آواز پرندگان را بشنوند، جنگل بهترین مکان ممکن است.

پوشش انبوه گیاهان و نزدیکی به دامنه‌های کوه، می‌تواند به تنهایی افراد را به بودن در یک ویلای جنگلی زیبا ترغیب کند. برای کسانی که می‌خواهند به جاده نزدیک باشند و از امکانات شهری استفاده کنند، ویلای جنگلی انتخاب مناسبی نخواهد بود. همچنین مسافرانی که فضای مدرن علاقه دارند، شاید وجود یک ویلای جنگلی در بافت روستایی برایشان خوشایند نباشد.
حالا، ویلای جنگلی اجاره کنیم یا ساحلی؟

یکی از موارد مهم در زمان اجاره و رزرو ویلا، بررسی قیمت است. اگر فرض کنیم که هر دوی ویلای ساحلی و جنگلی دارای امکانات مشابهی هستند، ویلای جنگلی به دلیل دوری از شهر، معمولاً قیمت کمتری از ویلای ساحلی دارد. همچنین تعداد ویلاهای ساحلی که دارای استخر روباز هستند، از ویلاهای جنگلی بیشتر است؛ به این دلیل که هوا در جنگل سردتر از ساحل است!

مسیر منتهی به ویلاهای ساحلی اغلب به دلیل نزدیکی به جاده‌های اصلی، آسفالت شده هستند، ولی ویلاهای جنگلی که در دل جنگل‌های دور هستند، ممکن است به دلیل بارش باران، ناهموار شوند. موضوع مهم دیگر می‌تواند تعداد بیشتر ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی باشد؛ زیرا به دلیل نزدیکی به جاده‌های اصلی، ساخت و ساز ویلاهای ساحلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

به طور کلی می‌توان چنین نتیجه گرفت که نه هیچ کدام از این ویلاها خوب هستند و نه هیچ کدام بَد! آنچه مهم است، نیازهای و خواسته‌های شما از نوع اقامتگاهی است که می‌خواهید رزرو کنید. یک جنبه منفی از ویلای ساحلی ممکن است یک جنبه مثبت از ویلای جنگلی باشد و حتی بالعکس. برای افرادی که عاشق ویلاهای ساحلی هستند، نزدیکی به جاده یک مزیت محسوب می‌شود، اما برای دوستداران ویلاهای جنگلی، دوری از جاده یک مزیت است! پس عملاً همه چیز به خواست و علاقه شما مربوط می‌شود.

در هر صورت، برای این منظور نخست باید مقصد سفر خود را تعیین کنید، سپس یک چک لیست از نیازهای شخصی و مالی خود تهیه کرده تا بتوانید در طول سفر آنچه در ذهن داشته‌اید را عملی کنید. اگر قصد اجاره ویلا در شمال و هر جای کشور را دارید، می‌توانید به سایت شب سَر بزنید. در این وب‌سایت انواع و اقسام ویلاهای ساحلی و جنگلی با امکانات و قیمت‌های گوناگون ارائه شده‌اند. سایت شب به طور 24 ساعته پشتیبان مسافران عزیز خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha