در میان گیاهان دارویی گندم سرشار از پروتئین، مـواد معدنی، ویتامین های گروه B ،اسید پانتوتنیك، فیبر، پتاسیم، فسفر، منیزیم، كلسیم، نیاسین و اسـیدهای فنولیـك اسـت .

سلامت نیوز: در میان گیاهان دارویی گندم سرشار از پروتئین، مـواد معدنی، ویتامین های گروه B ،اسید پانتوتنیك، فیبر، پتاسیم، فسفر، منیزیم، كلسیم، نیاسین و اسـیدهای فنولیـك اسـت .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، جوانـه گنـدم دارای خاصـیت تـب بـر، صـفرابر و آرام بخـش اسـت ؛ همچنین شامل انواع فراوانی از ویتامین هـا، مـواد معـدنی و پـروتئین اسـت و در درمـان بیمـاری هـایی نظیـر كولیـك، اسكیزوفرنی، میگرن، آتاكسی، بیماری های سیستم عصـبی، بیماری های روانی حاد، اولسر و گاستریت مـؤثر اسـت.

مطالعات نشان مـی دهـد مصـرف روغـن جوانه گندم سبب افزایش سریع محتوای ویتامین E در مغز، كبد، قلب، ریه ها، كلیه ها و طحال و حفاظت آنتی اكسیدانی بسیار قوی در این اندامها و بافـت هـا مـی گـردد.

در یک آزمایش، در افرادی که جوانه گندم را در برنامه غذایی شان داشتند، افزایش ترشح TNF به وسیله ماکروفاژها و تحریک سلول های کشنده طبیعی مشاهده شد که هردوی این فواید به آپوپتوز (مرگ سلول) سلولهای سرطانی می انجامند.

همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف دانه گندم کامل وجوانه گندم از احتمال بروز خطراتی که منجر به بیماری هایی مانند انسداد شریان های قلبی می‌شوند پیشگیری کرده و سلامت کل سیستم قلبی-عروقی را افزایش می دهد.

 وجود اوکتاکوسازول در این گیاه نشان می دهد که عامل کاهش احتمال سکته‌ها و مشکلات خطرناک قلبی عروقی دیگر است.

جوانه گندم به علت ویتامین ها و مواد مغذی فراوان می تواند تاثیری چشمگیر در تقویت عوامل ضد پیری مانند شفافیت و کیفیت پوست و ریزش مو داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha