چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 299843

تفاوت بین میگرن و سردرد تنشی مهم است زیرا می تواند به معنای تسکین سریعتر از طریق درمان های موثرتر باشد.

تفاوت میگرن و سردرد تنشی

سلامت نیوز: تفاوت بین میگرن و سردرد تنشی مهم است زیرا می تواند به معنای تسکین سریعتر از طریق درمان های موثرتر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، سردرد تنشی نوعی سردرد شایع است که به عنوان سردردهای استرس نیز شناخته می شود و درد آن تمایل به گسترش در دو طرف سر دارد و از پشت گردن و سر شروع شده و به جلو خزیده می شود.

علل سردردهای تنشی به طور دقیق مشخص نیست. اعتقاد بر این است که در برخی از افراد، این سردردها ناشی از نوعی استرس داخلی یا خارجی است – زندگی شخصی یا شغلی آشفته ، فشارهای کاری ، تولد کودک ، کمبود خواب و پرکاری.

خوشبختانه سردرد تنشی با دردی خفیف تا متوسط ​​بروز می کند و معمولاً مانع فعالیت های روزمره فرد نمی شود.

در کنار استرس، خستگی چشم و گرسنگی نیز از دیگر دلایل عمده سردردهای تنشی عنوان می شود .

سردردهای تنشی شایع ترین اختلالات سردرد در ایالات متحده است که زنان را بیشتر از مردان با نسبت پنج به چهار تحت تأثیر قرار می دهد.

سردردهای تنشی خفیف از ۳۰ دقیقه تا چند روز طول می کشد و دو طرفه است، با شدت خفیف تا متوسط ​​و کمتر از ۱۵ بار در ماه رخ می دهد. سردردهای مزمن از نوع تنشی شدت شدیدی دارند و بیش از ۱۵ بار در ماه بروز می کنند.

انواع دیگر سردردهای شایع شامل سردردهای سینوسی است که با علائم عفونت سینوسی مانند گرفتگی بینی و فشار صورت یا سردردهای خوشه ای ایجاد می شود، که به شدت دردناک است و در یک طرف سر ایجاد می شود.

میگرن چیست؟

میگرن “یک بیماری عصبی است که شامل مسیرهای عصبی و مواد شیمیایی است” و سردرد به سادگی علامت تغییرات فعالیت مغز است که بر خون مغز و بافت های اطراف تأثیر می گذارد.

میگرن شامل “درد شدید، مکرر و ناتوان کننده سردرد” است که ممکن است باعث “اختلال جدی در توانایی انجام کارهای روزمره” شود و با اختلالات مانند اختلال در خواب، اضطراب، صرع و سکته مغزی همراه است.

درد میگرن معمولاً شدیدتر از سردرد شایع است و می تواند با علائم دیگری قبل از میگرن واقعی همراه باشد از جمله افسردگی، تحریک پذیری و سفتی گردن.

چهار مرحله سردرد میگرنی عبارتند از: فاز پرودروم، مرحله هاله، سردرد و مرحله تفکیک.

علائم مرحله پرودروم، تا ۲۴ ساعت بر میگرن مقدم است و ۶۰ درصد بیماران میگرنی را تحت تأثیر قرار می دهد، شامل “تغییر حالت، افزایش خمیازه و تشنگی، نفخ، گردن درد، ادرار بیش از حد، یبوست و اسهال.

افزایش حساسیت به نور و صدا نیز امری رایج است. “مرحله هاله در مرحله بعدی قرار می گیرد که ۱۵ درصد بیماران آن را تجربه می کنند ، که شامل دیدن” چراغ های چشمک زن یا براق کننده “یا احساس” بی حسی، سوزن سوزن شدن یا سوزش غیرطبیعی “است.

مرحله سردرد از یک طرف سر شروع می شود، اما اگر درد به قسمت دیگری از سر منتقل شود، می تواند دو طرفه شود. در میگرن، “درد ضربان دار می تواند به دلیل فشار جمجمه افزایش یابد” مانند سرفه یا عطسه، و علائم ثانویه عبارتند از “حالت تهوع، استفراغ و سرگیجه “.

سرانجام ، مرحله تفکیک که شامل “خستگی، تغییر روحیه و تحریک پذیری” است که حتی پس از کاهش درد سر نیز همچنان بر بیماران تأثیر می گذارد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha