پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 299892

با شیوع ویروس كرونا، تعطیل شدن بسیاری از مشاغل و ماندن مردم در خانه، باعث كاهش آلودگی هوا در سراسر جهان شده است. اما از آنجا كه مردم وقت بیشتری را در خانه سپری می‌كنند، تمیز بودن هوای داخل منزل نیز اهمیت زیادی پیدا می‌كند.

4 راه ایجاد هوای پاك در خانه

سلامت نیوز:با شیوع ویروس كرونا، تعطیل شدن بسیاری از مشاغل و ماندن مردم در خانه، باعث كاهش آلودگی هوا در سراسر جهان شده است. اما از آنجا كه مردم وقت بیشتری را در خانه سپری می‌كنند، تمیز بودن هوای داخل منزل نیز اهمیت زیادی پیدا می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،زیرا هوای محیط داخل خانه می‌تواند از هوای بیرون آلوده‌تر باشد و این آلودگی یكی از عوامل ابتلا به انواع بیماری‌های تنفسی است. موارد زیر راه‌هایی برای داشتن هوای تمیز و سالم در داخل خانه است:

استفاده از شمع موم زنبور

یكی از ویژگی‌های شمع موم زنبور عسل تولید یون‌های منفی در اثر سوختن است. یون‌های منفی، بیشتر آلاینده‌ها و مواد آلرژی‌زای معلق در هوا را كه بار مثبت دارد، خنثی كرده و باعث فرود آمدن آنها به زمین می‌شود. در نتیجه، غبار، قارچ و بوی نامطبوع موجود در محیط از بین می‌رود.این ویژگی شمع موم زنبور به‌ویژه برای افرادی كه آلرژی و آسم دارد، مفید است.   

 استفاده از لامپ‌های نمكی

گفته می‌شود لامپ‌های نمكی دارای مزایای سلامت است. این لامپ‌ها نیز با دارای بودن خاصیت یونیزاسیون طبیعی، بار الكتریكی جریان هوا را تغییر می‌دهد. لامپ‌های نمكی از طریق عملیاتی به نام هیدروكسی، مولكول‌های آب آلوده را از محیط جذب و با حبس آنها در درون بلور نمك، به تمیز كردن هوا كمك می‌كند. این فرآیند باعث حذف گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها از هوای محیط شده و با پاك كردن مجاری تنفسی به عنوان یك تقویت‌كننده كلی سلامتی عمل می‌كند. 

 استفاده از كربن فعال

زغال چوب یا كربن فعال، به تصفیه هوای داخل خانه كمك می‌كند. این زغال بی‌بو است و خاصیت جذب‌كنندگی بالایی دارد و می‌تواند سموم و بوهای نامطبوع موجود در خانه را جذب کرده و از بین ببرد. زغال چوب بامبو از گزینه‌های مؤثر و مقرون‌به‌صرفه است. شما می‌توانید این زغال را در كیسه‌ای گذاشته و در اطراف خانه خود قرار دهید.   

 استفاده از گیاهان خانگی

گیاهان طی فرآیند فتوسنتز نور خورشید و دی‌اكسید كربن هوا را جذب كرده و در مقابل، اكسیژن تولید می‌كنند. علاوه‌بر حذف دی‌اكسید كربن و تولید اكسیژن، اغلب گیاهان می‌توانند سایر گازها و آلاینده‌های شیمیایی موجود در هوا مانند بنزن و فرمالدهید را كه به‌وفور در تركیبات وسایل خانه یافت می‌شوند و مستقیما در ایجاد مشكلات تنفسی نقش دارند، جذب كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha