مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ابتلای ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در ادامه بازرسی‌های سرزده تا ساعت ۲۲ پنجشنبه تایید و بخش‌هایی از آن تعطیل شد.

کرونا بخش‌هایی از یک فروشگاه زنجیره‌ای را در سمنان تعطیل کرد

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ابتلای ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در ادامه بازرسی‌های سرزده تا ساعت ۲۲ پنجشنبه تایید و بخش‌هایی از آن تعطیل شد.

به گزارش سلامت نیوز، قاسم شریفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله باکرونا بر حسب وظیفه ذاتی و حساس خود، بازرسی از مراکز عمومی، فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها را به صورت مداوم و مستمر و ۲۴ ساعته به انجام رساندند.

وی بیان کرد: در این راستا با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان سمنان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اتاق اصناف، همچنان، موظف به بازرسی میدانی روزانه و مستمر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان هستند.

شریفی اضافه کرد: در ادامه سلسله بازرسی‌های انجام شده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان سمنان و بر اساس اعلام نتایج آزمایشات انجام شده از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیرهای ، ساعت ۲۲ پنجشنبه مشخص شد که متاسفانه ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای مبتلا به کرونا بودند.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: بر این اساس اقدامات چند جانبه‌ مورد نیاز به انجام رسید.

وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت سلامت اقشار مختلف جامعه و نیز کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اعلام می‌شود در صورت ثابت شدن کوتاهی از سوی هر یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مخفی نگه داشتن بیماری کارکنان، به طور قطع سنگین‌ترین مجازات‌ها، پس از گزارش این کمیته، از طریق مراکز ذی صلاح اعمال می‌شود.

شریفی همچنین با قدردانی از مردم و رسانه‌ها در اطلاع رسانی و اعلام گزارش‌های خبری مبنی بر تخلفات بهداشت واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا موارد مشکوک، موضوع را سریعا به مراجع نظارتی و بهداشتی استان سمنان اطلاع داده و اطمینان داشته باشند که علاوه بر محفوظ ماندن اطلاعات مردمی، نسبت به انجام بازرسی و برخورد با متخلفان با سرعت و حساسیت، اقدام خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تاکید کرد: اتاق اصناف، معاونت بازرسی سازمان صمت و همچنین علوم پزشکی، همچنان موظفند پیگیری‌های دوره‌ای در مدت زمان های کوتاه‌تر،  از همه اصناف، به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha