رئیس جمهوری تأکید کرد: روند توسعه بخش بهداشت و درمان کشور در سال 99 با وجود همه فشارهای اقتصادی، نه تنها کند نشده بلکه مصمم هستیم بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی را تا ماه‌های اولیه سال آینده افتتاح کنیم.

10هزار تخت بیمارستانی را تا اوایل سال آینده افتتاح می‌کنیم

سلامت نیوز: رئیس جمهوری تأکید کرد: روند توسعه بخش بهداشت و درمان کشور در سال 99 با وجود همه فشارهای اقتصادی، نه تنها کند نشده بلکه مصمم هستیم بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی را تا ماه‌های اولیه سال آینده افتتاح کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در  مراسم آغاز بهره‌برداری از ۲۶ پروژه ملی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر گفت: افتتاح این طرح‌ها، موجب رفاه و آسایش مردم بویژه در شرایط خاص مقابله وجنگ با کرونا خواهد شد.

جمهوری با اشاره به افتتاح 8 طرح مهم بیمارستانی و درمانی با 1400 تخت بیمارستانی و تخت مراقبت‌های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی،  اظهار داشت: این روند نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مد نظر دارد.

دکتر روحانی یکی از افتخارات ماندگار دولت تدبیر و امید در تاریخ کشور را تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز  بیمارستان‌ها خواند و گفت: اگر بازسازی و نوسازی طرح‌های بیمارستانی و ایجاد تخت‌ها را در کنار هم قرار دهیم، به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال 92 انجام گرفته در این 7 الی 8 سال،کار انجام گرفته و تکمیل خواهد شد که این موجب شادمانی ماست.

رئیس جمهوری با قدردانی از تلاش همه کادر درمانی کشور و آرزوی علو درجات برای شهدای بخش درمان کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان همپا با توسعه بخش‌های سخت‌افزاری حوزه بهداشت و درمان، در حوزه نرم‌افزاری این بخش نیز در حال یک تلاش شبانه‌روزی هستند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به افتتاح 1400 خانه هلال احمر در سراسر کشور، نقش این مراکز را در امداد و نجات در روزهای سخت بسیار مهم خواند و بر آموزش مردم در این عرصه تأکید کرد.رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه باید اردوگاه‌های هلال احمر برای جوانان در فصل تابستان فعال شوند، گفت: جوانان در اردوهای تابستانی باید مهارت‌های لازم را در زمینه امداد و نجات کسب کنند.

دکتر روحانی با تأکید بر اهمیت آموختن مهارت‌های بهداشتی و عمل به آن در فرهنگ زندگی افراد، ابراز امیدواری کرد که مردم همه توجهات لازم را به اصول بهداشتی داشته باشند، تا بتوانیم با افتخار بیشتر ماه‌های پرخطر پیش رو در پاییز و زمستان را که با مشکلات احتمالی بیماری کرونا و آنفلوانزا همراه خواهد بود، پشت سر بگذاریم.

در مراسم بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید  بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال احمر به طور رسمی آغاز شد.برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد. 

افتتاح 1400 پروژه درمانی بهداشتی تا اردیبهشت 1400

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت هیچ‌کس بر این باور منصفانه تردید ندارد که در دولت جناب آقای روحانی اقداماتی در توسعه زیرساخت سلامت کشور صورت گرفت و ماندگاری طبیب و کادر پزشکی در نقاط محروم از دوران‌ طلایی و ماندگار نظام سلامت کشور است.دکتر سعید نمکی افزود:

خرسندیم اعلام کنیم با پویش «ره سلامت»، علی‌رغم درگیری شدید با طوفان بیماری کووید۱۹ توسعه زیرساخت‌ها را از قلم نینداختیم. ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در حالی به بهره‌برداری رسید که در طول سال‌های قبل از دولت جناب روحانی حداکثر بیش از ۱۴۰۰ تخت در طول سال به تخت‌های کشور اضافه نمی‌شد.وی افزود برای اولین بار در آخرین سال دولت فعلی مصمم هستیم ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های کشور اضافه و حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی را تا هفته سلامت در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

 1400 خانه هلال احمر در کشور

همچنین در این مراسم دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال احمر در سطح کشور گفت: همزمان با افتتاح رسمی این خانه‌های هلال احمر، طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و طرح ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر نیز به صورت رسمی افتتاح و عملیاتی خواهد شد. روحانی:

مدیران مدارس، مسئول رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی هستندرئیس جمهوری در پی گزارش کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش نسبی آمار مبتلایان و افراد بستری در برخی مناطق از جمله تهران، اظهار داشت: این آمار گواهی بر صحت مصوبات و پروتکل‌هایی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون تصویب کرده و برای اجرا ابلاغ شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، از وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت لازم اعمال شود و مدیران مدارس، مسئول رعایت کامل دستورالعمل‌ها هستند و باید از رعایت دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل کنند.

دکتر روحانی در همین ارتباط به انتشار برخی اخبار غیرصحیح از میزان ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا در دوره کوتاه بازگشایی مدارس اشاره و تأکید کرد که با توجه به زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها گذشته است، هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان آمار مبتلایان در محیط‌های آموزشی وجود ندارد و اخبار منتشره ناصحیح و بیشتر گمانه‌زنی است.

رئیس جمهوری به کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا مأموریت داد ضمن رایزنی با رسانه‌ها، اثرات انتشار این‌گونه اخبار جعلی برایجاد نگرانی در خانواده‌ها و تشویش در جامعه، گوشزد شود. دکتر روحانی به گزارش مقدماتی کمیته درمان از طرح غربالگری شرکت‌کنندگان در قبل و بعد از کنکور اشاره کرد و اظهار داشت: این گزارش که بیانگر برگزاری کنکور در سلامت کامل است، نشان می‌دهد که کاری بزرگ و موفق با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم و فناوری انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha