وزیر بهداشت گفت: تلاش می‌کنیم ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را از یک شرکت هندی پیش خرید کنیم.

وزیر بهداشت: برای پیش خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تلاش می کنیم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: تلاش می‌کنیم ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را از یک شرکت هندی پیش خرید کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار داشت: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آمریکایی‌ها پیش فروش کرده است، مدیر عامل این شرکت فردی ایرانی‌الاصل زرتشتی است که به ما قول داده است ۲۰ میلیون دوز واکسن را با قیمت پایین‌تر به ما بفروشد.

وی عنوان کرد: ما در حال انجام اقدامات لازم برای تامین این واکسن هستیم که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد. البته تیم‌های تحقیقاتی ما نیز درحال تلاش شبانه‌روزی برای تولید واکسن هستند که به نتایج مثبت این تحقیقات خیلی امیدواریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فروهر همایون ایران بهار ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    سردبیر محترم سلامت نیوز لطفا این یاداشت را از هر طریق که لازم میدانید به رویت وزیر محترم برسانید. وزیر محترم بهداشت و درمان آقای #دکترـسعیدـنمکی‌ با توجه به چرخش ویروس در ایران که که به مرحله سونامی رسیده و تا بحال 3 بار نیز جهش ژنی پیدا نموده است و وضعیت سیاسی اجتماعی کشور تامین 20 میلیون دوز واکسن به دلایل ذیل از کارایی لازم برخوردار نیست . با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور ( جدا از رفت آمد های توریستی و مهاجرین داخل کشور) با واکسیناسیون 20 میلیون نفر حداقل 60 میلیون نفر دیگر دسترسی به واکسن نخواهند داشت و با درنظر گرفتن شیوع این بیماری در جامعه ایرانی ویروس در 60 میلیون نفر گردش خواهد داشت و لزوما ویروس در این چرخه جهش های ژنی جدیدی خواهد داشت و این جهش ها علیرغم واکسیناسیون 20 میلیون نفر انها را هم مورد تهدید قرار خواهد داد و واکسیناسیون فعلی کارایی خود را از دست خواهد داد و آنها هم در هجوم چرخه های ژنی جدید قرار خواهند گرفت برای خاموش کرده یا کند کردن چرخه بیماری زایی ویروس حداقل باید 75٪ تا 90٪ جامعه مورد واکسیناسیون قرار بگیرد تا چرخه بیماری تا مرحله بعدی واکسن کند و یا احیانا خاموش گردد. حتما به تجربیات واکسیناسیون های همگانی فلج اطفال و دیگر دستاوردهای برنامه کشوری واکسیناسیون کشوری دسترسی دارید و می دانید که ورود فقط 20 میلیون واکسن اصلا کارایی لازم را نخواهد داشت و بی اثر خواهد بود دوباره متذکر می شوم که حتما باید 75 تا 90 درصد جامعه باید مورد واکسیناسیون قرار بگیرند تا به یک ایمنی پایدار تا دوره بعدی دوز یاد آور برسیم.