شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 299972

مشاور و روانشناس بالینی گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد دختران در کودکی بخش اعظمی از شخصیت خود را از پدرانشان دریافت کرده و اقتدار، اعتماد به نفس، احساس امنیت، شجاعت و جامعه پذیری را از پدران خود می‌آموزند.

دخترها کدام رفتارها را از پدرها می‌آموزند؟

سلامت نیوز:مشاور و روانشناس بالینی گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد دختران در کودکی بخش اعظمی از شخصیت خود را از پدرانشان دریافت کرده و اقتدار، اعتماد به نفس، احساس امنیت، شجاعت و جامعه پذیری را از پدران خود می‌آموزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، الهه پولادسنج، مشاور و روانشناس بالینی ، درباره نحوه ارتباط پدر و مادر با فرزندان اظهار داشت: نحوه رفتار دختر بچه‌ها با پدر و نوع رفتار مادر با  پسر، ریشه‌های شخصیتی آنها را شکل می‌دهد و درواقع هر چه رابطه و رفتار والدین با فرزند خود صحیح‌تر باشد آنها در آینده در برخورد با همسر خود رفتار سنجیده‌تری نشان می‌شود.


وی تصریح کرد: برخلاف تصور بسیاری از افراد دختران در کودکی بخش اعظمی از شخصیت خود را از پدرانشان دریافت می‌کنند، اقتدار، اعتماد به نفس، احساس امنیت، شجاعت و جامعه پذیری را از پدران خود می‌آموزند، چراکه قهرمان زندگی دختران در کودکی پدر است و هر چه رابطه آنها عمیق‌تر باشد این صفات در شخصیت کودک پررنگ‌تر می‌شود.


وی با بیان اینکه سلامت روان دختران در بزرگسالی نتیجه نوع رفتار پدر در کودکی آنها است، افزود: بی شک اگر پدر فرزند دختر را از محبت پدرانه سیراب کند هرگز دختر در نوجوانی و جوانی احساس خلع عاطفی نمی‌کند و فرزند برای کسب محبت رو به ناهنجاری نمی‌آورد.


این روانشناس بالینی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که پدران فرزندان دختر را از کودکی مانند پسرها تربیت کنند بلکه منظور نوع ارتباط، عمق ارتباط و مهارت ارتباطی است که باید مورد توجه باشد به طور مثال دخترهایی که در رابطه با همسر خود نمی‌توانند از خطاهای آنها بگذرند و آنها را نمی‌بخشند، اغلب پدرانی بی مسوولیت داشته‌اند و این تصور در ذهن آنها شکل گرفته که این خطا به دلیل بی توجهی و بی مسوولیتی همسرشان است درحالی که آن اشتباه می تواند کاملا غیر ارادی و طبیعی باشد.


پولادسنج تاکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات بزرگسالی را باید در کودکی جست‌وجو کرد، به عبارت ساده‌تر اغلب مسائلی که در رابطه با همسر وجود دارد برگرفته از رفتارهای غلط والدین در دوران کودکی آنها بوده است.


وی رابطه پسر بچه‌ها را با مادران خود موضوعی با اهمیت دانست و افزود: مردهایی که با همسران خود رابطه عاطفی قوی ندارند و یا مهارت ارتباطی با همسر را نمی‌شناسند اغلب در کودکی ارتباط قوی با مادران خود نداشته‌اند.


این مشاور و روانشناس ابراز داشت: پسرها ابراز احساسات، رفتارهای محبت آمیز لطیف، احترام گذاشتن به دیگران را از والدین خود می آموزند بر همین اساس هرچه والدین بتوانند این مهارت‌ها را به کودکان داشته باشند آنها در بزرگسالی رفتار مناسبتی با همسر خود خواهند داشت.


پولادسنج خاطر نشان کرد: احترام به زن و نحوه برخورد صحیح و درک درست از نیازهای زن  باید توسط مادر آموزش داده شود و در واقع اگر از کودکی این مهارت‌ها به درستی آموزش داده شود، مردان در بزرگسالی بهترین رفتار را با همسر خود داشته و زندگی شیرین‌تری را تجربه می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha