سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 300127

بروز درد بیضه، در هر سنی برای آقایان امكان‌پذیر است؛ از دوران نوزادی گرفته تا پیری. اگر بخواهیم به اختصار علل احتمالی درد بیضه را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم یكی از مهم‌ترین علل بروز درد شدید و ناگهانی بیضه، پیچش یا همان تورشن بیضه است.

علل درد‌های خاص در آقایان

سلامت نیوز-*دکتر سلمان اسلامی: بروز درد بیضه، در هر سنی برای آقایان امكان‌پذیر است؛ از دوران نوزادی گرفته تا پیری. اگر بخواهیم به اختصار علل احتمالی درد بیضه را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم یكی از مهم‌ترین علل بروز درد شدید و ناگهانی بیضه، پیچش یا همان تورشن بیضه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، صورت مواجهه با چنین حالتی، لازم است بیمار به صورت اورژانسی به پزشك اورولوژی مراجعه كند. زیرا در صورت چرخش بیضه و اختلال خون‌رسانی، نهایتا شش ساعت زمان داریم تا با جراحی وضعیت را اصلاح كنیم، در غیر این صورت، بیضه از بین خواهد رفت. از علل دیگر درد بیضه، بروز عفونت است. عفونت بیضه در سنین فعال جنسی، اغلب ناشی از رابطه جنسی محافظت نشده و عفونت‌های جنسی است.

در صورتی كه در بقیه موارد، شایع‌ترین عامل عفونت بیضه، میكروب‌های عامل عفونت ادراری هستند. در این موارد شروع درد به‌تدریج و طی چند روز رخ می‌دهد و بیضه متورم می‌شود.از علل دیگر درد بیضه، بیماری واریكوسل است. در این موارد به‌دنبال ایستادن‌های طولانی و زور زدن، فرد دچار درد گاهی شدید و تیركشنده در بیضه و كشاله ران می‌شود. درد ناشی از واریكوسل در بیشتر موارد مختص سمت چپ است و در برخی موارد دوطرفه است. از علل دیگر درد بیضه خصوصا سمت راست، می‌توان به فواصل طولانی تخلیه جنسی اشاره كرد.

اگر به هر علتی فواصل منظم تخلیه جنسی متوقف شود یا این‌كه فرد به‌ دنبال تحریك، تخلیه جنسی نداشته باشد، گاهی دچار دردهای شدیدی خصوصا در بیضه راست می‌شود كه تا عمق لگن تیر می‌كشد.كیست اپیدیدیم و اسپرماتوسل، خصوصا در مراحل اولیه تشكیل، می‌تواند دردناك باشد. فتق كشاله ران نیز ممكن است درد تیركشنده به بیضه‌ها را ایجاد كند.از علل دیگر درد تیركشنده به بیضه‌ها، سنگ‌های گیر كرده در حالب است.

البته در این موارد درد غالب مربوط به پهلوهاست كه با شدت كمتر به بیضه همان طرف تیر می‌كشد و اغلب همراه با سوزش و تكرر ادرار است.طبیعتا ضربه به بیضه‌ها نیز از علل شایع درد است كه می‌تواند باعث دردهای خفیف تا شدید در بیضه‌ها شود و لازم است توسط پزشك معاینه شود تا میزان آسیب مشخص شود.نكته مهم این است كه اغلب تومورها و سرطان‌های بیضه، بدون درد است و صرفا با به‌هم‌ریختگی، سفتی و تقارن‌ نداشتن بیضه مشخص می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha