سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، هشدار داد که هرگونه عادی‌انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه را جهت شیوع گسترده بیماری در کشور فراهم کند.

هشدار چندباره وزارت بهداشت نسبت به روند نزولی استفاده از ماسک

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، هشدار داد که هرگونه عادی‌انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه را جهت شیوع گسترده بیماری در کشور فراهم کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری با بیان اینکه متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور دچار سیر نزولی شده است، گفت: همزمان با این روند کاهشی، شاهد افزایش روند موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور هستیم. اکنون در شرایطی قرار داریم که برای حفظ سلامت مردم نیاز به همبستگی بیشتر دارند و شرط اساسی موفقیت در دوران حساس همه‌گیری بیماری، همکاری بیشتر و موثرتر مردم کشور با همکاران نظام سلامت کشور است.


وی افزود: نباید فراموش کنیم که استفاده از ماسک یک الزام و تعهد اجتماعی است و تقویت حس مسئولیت‌پذیری در قبال سلامت دیگران محسوب می‌شود که برای کنترل و مهار بیماری در این مقطع حساس بسیار حایز اهمیت است.
لاری تاکید کرد: مطمئنا هرگونه عادی‌انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه را جهت شیوع گسترده بیماری در کشور فراهم کند.


وی گفت: امیدواریم با تقویت عزم و اراده مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک و پرهیز از هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین، شاهد کنترل و مهار بیماری در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha