پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 300231

بیشتر منابع طب سنتی مزاج مغز را سرد و تر معرفی می‌کند؛ اما در بخش مقایسه با دیگر اندام‌ها برای مغز کمترین سرما نسبت به واحد مرجع محاسبه می‌شود.

راهکارهای کاهش خشکی مغز

سلامت نیوز:بیشتر منابع طب سنتی مزاج مغز را سرد و تر معرفی می‌کند؛ اما در بخش مقایسه با دیگر اندام‌ها برای مغز کمترین سرما نسبت به واحد مرجع محاسبه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان  یکی از مواردی که مرطوب بودن مغز را توجیه می‌کند، افزایش ظرفیت تحمل و تجزیه و تحلیل اطلاعات و پاسخ دهی به آن‌هاست؛ اگر مغزخشک بود نمی توانست مسئولیت های مهم خود را دقیق انجام دهد. به عنوان مثال وقتی انسان دچار کم خوابی می شود، مغزش به سمت داغ شدن پیش می رود و تمرکزش را از دست می دهد و شروع  به پرخاشگری می کند.به همین دلیل افرادی که مزاج سرد و رطوبتی دارند، تحمل و صبرشان بیشتر از افرادی با مزاج گرم است.

علایم خشکی مغز

،متخصصان طب سنتی موارد زیادی از جمله  خواب سبک و سوت کشیدن گوش، کم خوابی و وسواس را به‌علت خشکی مغز می دانند. فرد مبتلا به خشکی مغز همچنین ممکن است به نوعی دچار فراموشی شود، به طوری که نتواند اطلاعات جدید را پذیرا باشد.اگرخشکی مغز زیاد شود سردردهای شدید و مکرر به همراه دارد. 

خشکی مغز چه پیامدهایی دارد؟

به طور طبیعی گرم شدن مغز می تواند به خشکی آن (کاهش نسبی درصد رطوبت و انعطاف پذیری مغز) منجر شود. در این حالت بینی، چشم، مخاط و ته حلق و گاهی پوست سر و صورت و موها خشک می شود و فرد ممکن است عطش ناشی از خشکی دهان پیدا  کند.نتایج پژوهش ها حاکی است که در افراد مبتلا به زوال عقل ، کمبود آب بدن ممکن است شیوع بیشتری داشته باشد زیرا احساس تشنگی کاهش می یابد و معمولاً نوشیدن آب در طول روز را فراموش می کنند. 

نکاتی برای حفظ رطوبت مغز

از توقف طولانی در مناطقی با آب و هوای خشک یا مواجهه با آفتاب یا باد طولانی اجتناب شود همچنین  مصرف سرکه، تندی زیاد (فلفل) و شوری جات را که خشک کننده هستند نیز به حداقل برسانید.از یک بطری آب نشاندار شده که به شما نشان می دهد در طول روز  چه مقدار آب باید بنوشید استفاده کنید.

ادرار شما اغلب نشانه خوبی برای وضعیت آب رسانی شماست. زرد کم رنگ به معنای این است که شما به خوبی هیدراته شده اید.درخصوص این‌که چه مقدار آب برای شما مناسب است با پزشک خود مشورت کنید.

برای کاهش خشکی مغز پرهیز از هیجان زدگی، کاهش بی خوابی ، تغییر و اصلاح شیوه زندگی ، ورزش، استراحت و استفاده از سبزیجاتی مانند ریحان و کاهو در هنگام عصر، مصرف شیربرنج به‌عنوان یکی از خوراکی های رطوبت بخش وهمین طور چکاندن دو قطره روغن بادام شیرین داخل بینی قبل از خواب مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha