چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 301730

امیر ناظری کارشناس خانواده و ازدواج درباره خیانت همسران، اظهار کرد: خیانت همسران متاسفانه به یکی از دلایل اصلی طلاق تبدیل شده است.

زن و شوهرها چرا به یکدیگر خیانت می کنند؟

سلامت نیوز: امیر ناظری کارشناس خانواده و ازدواج درباره خیانت همسران، اظهار کرد: خیانت همسران متاسفانه به یکی از دلایل اصلی طلاق تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، این کارشناس خانواده گفت: زن و شوهری که یک روزی با معیار تعهد با هم ازدواج کردند، اکنون، یکی از آنان بی تعهدی کرده و جریان خانواده را دچار چالش کرده است. به عنوان یک کارشناس یقین دارم، هیچ زن و شوهری با نیت و هدف اینکه ازدواج کنم و بعد از آن به همسرم خیانت کنم، اقدام به ازدواج نکرده مگر آنکه فرد دچار اختلال باشد و نکته مهم این است که این پدیده برای هم مرد و هم زن سخت و غیرقابل تحمل است و نمی‌توان به آن جنسیتی نگاه کرد.

ناظری با بیان اینکه خیانت در هر دو جنس می‌تواند به وقوع پیوسته و چالش‌های عمده ایجاد کند، افزود: متاسفانه گاهی مرد یا زن، عملکرد خود را توجیه می‌کنند و ادعا می‌کنند خیانت نبوده و واژه‌ای که به غلط مصطلح شده دوست اجتماعیم بوده است. ارتباط صمیمی و عاطفی غیرقابل کنترل و یا به قولی کنترلش سخت است، شاید نیت و هدف بدی وجود نداشته باشد، اما شاید طرف مقابل را غرق خود کنید و آن موقع است که راه بازگشتی وجود ندارد.


تعریف خیانت چیست؟

وی با اشاره به تعریف خیانت، تصریح کرد: هر نوع رابطه صمیمانه پنهانی با جنس مخالف خیانت محسوب می‌شود با این تعریف مشخص می‌شود که چقدر دایره خیانت گسترده است: ارتباط دو همکار، دو همکلاسی، دو عضو از یک خانواده و...

این کارشناس خانواده درباره دلایل خیانت، گفت: ازدواج نامناسب و عدم توجه به دوست داشتن در انتخاب از دلایل خیانت است؛ اگر فرآیند یک ازدواج به صورت صحیح و مطلوب شکل بگیرد و به علاقه دو طرف و داشتن حس، به عنوان پیش شرط ازدواج توجه شود، زوجین با این دلیل که به طرف مقابلم حسی ندارم به خیانت روی نمی‌آورند.


دلایل خیانت همسران

ناظری با بیان اینکه میل به تنوع طلبی از دیگر دلایل خیانت همسران است، گفت: تنوع در جای جای زندگی افراد افزون شده است، تنوع در مدل و رنگی گوشی موبایل تا در احساسات از انواع تنوعی است که در زندگی شاهد هستیم همچنین وقتی اطراف ما دوستانی باشند که خود ارتباطات فرا زناشویی دارند، در ذهن ما این مشکل عادی سازی شده، در کنار این موضوع گاها خود دوست عامل خیانت زندگی یک زن و شوهر بوده است.

وی افزود: خلاء عاطفی و اقتدار، فضای مجازی، فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره ای، مشکلات اقتصادی خانواده ها، تفریح، نداشتن رابطه جنسی مناسب، حس انتقام جویی، نداشتن مهارت خودآگاهی و قدرت نه گفتن، غرور و تکبر (به این معنا که من دچار نمی‌شوم)، اعتماد نابه جا و... از دلایل بروز خیانت در بین همسران است.

این کارشناس خانواده درباره راهکار برای جلوگیری از خیانت همسران، گفت: خیانت یک پدیده تک عاملی نیست بلکه یک فرایند چند مرحله است و باید به خوبی سبب شناسی شود و نکته مهم آن است که قبل وقوع باید با استفاده از راهکارهای مختلف پیشگیری شود؛ آموزش مهارت‌های زندگی مثل خودشناسی، قدرت تصمیم گیری و...، آشنایی مناسب در ازدواج و توجه به علاقه مندی به عنوان پیش شرط مهم انتخاب، همسر را از عشق و اقتدار سیراب کردن،  اولویت زندگی همسر باشد نه کار نه تفریح نه دوست، ارتقا حمایتگری از همسر را، داشتن گوش شنوای خوبی برای حرف‌های همسر، دقت به روابط خود و چارچوب و خط قرمزها، تعهد در همه زمینه‌ها، به تعویق انداختن نیازها و خودکنترلی بیشتری در زندگی.

ناظری با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان داده زوجین با تاب آوری بالاتر، کمتر دچار خیانت می‌شوند، اضافه کرد: پس تاب آوری و صبر را سر لوحه امور کنید، روابط مناسب با دیگران، دوستان و خانواده را افزایش بدهید، باورهای دینی خود را ارتقا بدهید، هرارتباطی را آغاز می‌کنم به این نکته فکر کنم که همسرم از این ارتباط چه برداشت و حسی خواهد داشت؟، یقین داشته باشید که این جهان کوه است و فعل ما ندا، هر آنچه کنیم بزودی خود مستوجب آن عمل خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha