چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

شاید فکر ‌کنید اگر کلسترول بالایی ندارید‌، نباید‌ نگران حمله قلبی در سنین جوانی باشید. اما نکته نگران کننده این است که امروزه به علت نداشتن تحرک کافی و عادت‌های ‌غذایی مناسب جوانان هم در معرض حمله‌های قلبی هستند.

چند نشانه حملات قلبی در خانم‌ها

سلامت نیوز:شاید فکر ‌کنید اگر کلسترول بالایی ندارید‌، نباید‌ نگران حمله قلبی در سنین جوانی باشید. اما نکته نگران کننده این است که امروزه به علت نداشتن تحرک کافی و عادت‌های ‌غذایی مناسب جوانان هم در معرض حمله‌های قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،از نشانه‌های این حملات در مردان، می‌توان به درد در‌قفسه سینه اشاره کرد. اما برای خانم ها علایم حمله قلبی کمی متفاوت است. در ادامه به بررسی این نشانه‌ها در خانم‌ها می پردازیم. 

احساس درد در فک

علایم سکته قلبی می‌تواند، هفته‌ها یا حتی ماه ها قبل از حمله، خود را نشان دهد. به همین دلیل است که توجه به نشانه‌های اولیه بسیار مهم است. یکی ازعلایم  کمتر شناخته شده، درد شدید در ناحیه فک و گردن شماست. به ویژه اگر  هنگام ورزش این درد بیشتر شود، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اضطراب بدون دلیل

 آیا شما بدون هیچ دلیلی مضطرب می‌شوید؟ فکر می‌کنید یک چیزی اشتباه است و کاری برای آن نمی‌توانید انجام دهید و کل روز خود را با ترس از یک اتفاق بد می‌گذرانید؟ باید بگویم اوضاع کمی نگران کننده است و شما مستعد حمله قلبی هستید.

حالت تهوع و تنگی نفس

دلایل زیادی برای حالت تهوع وجود دارد، اما اگر حالت تهوع را همراه با تنگی نفس تجربه می‌کنید، باید کمی نگران شوید زیرا ممکن است یکی از علایم حمله قلبی باشد. 

احساس فشار روی معده

اگر احساس می کنید یک ماشین روی شکم شما پارک کرده است و این حالت را به همراه آروغ‌زدن‌های مداوم به مدت ۲۰ دقیقه و احساس سیری ناگهانی  تجربه می‌کنید به سلامت قلب خود کمی بیشتر توجه کنید.  عرق‌کردن‌ مداوم هوا گرم نیست اما شما به شدت عرق می کنید.

عرق کردن بدون دلیل و مداوم در هوای نه‌چندان گرم از  نشانه‌هایی است که به ما می‌گوید ممکن است در معرض سکته قلبی باشیم.  فشار روی قفسه سینه شناخته شده ترین نشانه حمله قلبی، فشاردر قفسه سینه است. اگر همراه این فشار احساس درد، گزگز یا گرفتگی در قفسه سینه و بازوها را دارید این قضیه قطعاً به قلب شما مربوط می شود.

احساس گیجی

احساس گیجی ممکن است به دلیل قند خون پایین شما باشد، اما نباید به راحتی از کنار این نشانه گذشت چون احساس گیجی ناگهانی یا غش کردن ممکن است به سلامت قلب شما هم مرتبط باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha