مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به تازگی، در نامه‌ای به وزارت نفت خواستار تقویت نظارت بر تولید بنزین و نفت گاز شده‌ایم.

نامه محیط زیست به دولت درباره میزان آلایندگی بنزین

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به تازگی، در نامه‌ای به وزارت نفت خواستار تقویت نظارت بر تولید بنزین و نفت گاز شده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز، هلنا کعبی؛ مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با تسنیم میزان بنزن و ترکیبات آروماتیک سوخت توزیعی را در حد استاندارد دانست و اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و برآوردهایی که انجام داده‌ایم، در مرداد امسال، گوگرد موجود در بنزین، در تمام نمونه‌ها (اعم از سوپر و عادی)، در حد استاندارد بوده است اما میزان گوگرد بنزین در شهریور سال جاری با نوساناتی همراه بوده که علل آن باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: نوسانات در میزان گوگرد بنزین توزیعی در جایگاه‌های سوخت امری عادی نیست و باید بررسی شود، سازمان استاندارد باید نظارت بیشتری بر تولید بنزین و انواع سوخت در کشور داشته باشد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه میزان گوگرد موجود در بنزین موجب 85 درصد در میزان آلودگی هوا موثر است، گفت: با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، باید نظارت بر تولید بنزین و نفت گاز بیشتر شود البته نظارت‌های مستمر در دیگر مواقع سال نیز وجود دارد.

کعبی ادامه داد: به تازگی، در نامه‌ای به وزارت نفت خواستار تقویت نظارت بر تولید بنزین و نفت گاز شده‌ایم زیرا در بررسی‌‌های انجام شده بر روی نمونه‌ای از بنزین تولیدی در شهریور امسال، میزان گوگرد موجود در این سوخت بین 50 تا 250 PPM بود که این میزان باید کمتر از 50 PPM باشد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان استاندارد و وزارت نفت بتوانیم میزان گوگرد در بنزین را کنترل کرده و به حد استاندارد برسانیم، نباید در تولید بنزین شاهد نوسان در میزان گوگرد تولیدی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha