سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور از استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO برای 4 سال آینده در کشور جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران پایگاه منطقه ای WHO در حوزه علوم تغذیه و صنایع غذایی

سلامت نیوز: سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور از استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO برای 4 سال آینده در کشور جمهوری اسلامی ایران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، دکتر جلال الدین میرزای رزاز با بیان این مطلب گفت: در مقطع زمانی کنونی، ایران در رقابت نزدیک با کشورهایی مانند عربستان و امارات عربی که تلاش فراوانی برای استقرار پایگاه غذا  و تغذیه WHO در کشورهایشان داشتند موفق شد این پایگاه را با افتخار در ایران تثبیت کرده تا خدمات خود را به حوزه های کشورهای EMRO ارایه نماید.


وی افزود: همکاری های نزدیک تیم وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی خصوصا معاونت بین الملل وزارت متبوع با انستیتو تغذیه و تیم روابط بین الملل نقش مهمی را در برقراری مهم ایفا کردند تا ما موفق شدیم به عنوان پایگاه همکار WHO شناخته شویم.


این استاد دانشگاه با اشاره به همکاری های فی مابین انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با دفتر همکاری های مدیترانه شرقی(EMRO) تصریح کرد: ما طی چند ماه گذشته توانستیم شرایط همکاری دور جدید WHO در حوزه تغذیه و صنایع غذایی را تعریف کنیم.


وی تدوین گایدلاین های تغذیه ای را یکی از گام های مهم همکاری با WHO برشمرد و گفت: با شروع کرونا در کشور، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور سه پروتکل حمایت های تغذیه ای برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، حمایت های تغذیه ای برای بیماران مبتلا به کرونا اعم از سرپایی و بستری و حمایت های تغذیه ای در دوران نقاهت کرونا بوده است که این سه پروتکل بلافاصله به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار WHO قرار گرفت.


دکتر رزاز از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه تغذیه به تولید انیمیشن های تولیدی در زمینه حمایت های تغذیه ای در دوران کرونا به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی تهیه و در اختیار WHO قرار گرفت که بلافاصله این موارد مذکور در فضای مجازی همه کشورهای EMRO نام ایران و WHO به صورت مشترک توزیع شد.
رئیس انجمن تغذیه ایران درباره اپلیکیشن تاک، تغذیه و کرونا از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور اظهار داشت: بنابردرخواستی که ما از سازمان جهانی بهداشت داشته ایم محتوای اپلیکیشن تاک به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار تمام کشورهای جهان قرار گرفته است.


وی در ادامه تافزود: با توجه به استقبال به عمل آمده از اپلیکیشن تاک به زبان انگلیسی در حال حاضر نیز معاونت بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در حال ترجمه نرم افزار و اپلیکیشن تاک به زبان فرانسه است که امیدواریم بتوانیم این اپلیکیشن را در مجامع بین المللی رونمایی کنیم.


سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ضمن تبریک به ملت بزرگوار ایران و جامعه دانشگاهی برای کسب این موفقیت، امید است این گونه همکاری بین المللی در حوزه مهم غذا و تغذیه بتواند باعث ارتقاء سلامت مردم کشور عزیزمان و نیز ملل مسلمان منطقه به رهبری ایران گردد.


شایان ذکر است، امروزه اهمیت غذا و تغذیه در دنیا بیش از هر زمان دیگری احساس شده است. تا جایی که در برخی از کشورهای توسعه یافته بحث تاسیس وزارت غذا و تغذیه مطرح می باشد. در ایران نیز در جلسه شهریورماه هیات دولت، وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی مامور شدند مقدمات استقلال غذا را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha