خرید لوازم آرایشی همواره در میان برنامه های جذاب و لذت بخش خانم ها قرار دارد. از جستجو میان برندها تا انتخاب یک هارمونی مناسب برای هرچه زیباتر شدن چهره. اما در کنار همه این موارد نکاتی است که به هیچ عنوان نباید فراموش کرد؛ لوازم آرایش مستقیماً با پوست برخورد دارد و اگر مراقب نباشیم می تواند پوستمان را با مشکلاتی مواجه کند!

نکات خواندنی درباره خرید لوازم آرایش

سلامت نیوز:خرید لوازم آرایشی همواره در میان برنامه های جذاب و لذت بخش خانم ها قرار دارد. از جستجو میان برندها تا انتخاب یک هارمونی مناسب برای هرچه زیباتر شدن چهره. اما در کنار همه این موارد نکاتی است که به هیچ عنوان نباید فراموش کرد؛ لوازم آرایش مستقیماً با پوست برخورد دارد و اگر مراقب نباشیم می تواند پوستمان را با مشکلاتی مواجه کند!

به طور کلی برای خرید لوازم آرایش توجه به مواد اولیه، هارمونی رنگ با پوست صورت، برند، مطالعه نظرات مشتریان پیشین، تست محصولات و... از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما در ادامه سعی داریم به طور مختصر به نکاتی برای خرید برخی از لوازم آرایش بپردازیم:

رژ لب

برای خرید رژ لب مانند دیگر لوازم آرایشی در ابتدا به رنگ پوست خود توجه کنید. به این منظور اگر به  تستر رژلب دسترسی داشتید، آن را روی پوست دست خود امتحان کرده تا از مناسب بودن آن با رنگ پوستتان مطمئن شوید.

همچنین موضوع مهم دیگر برای خرید رژ لب اندازه لب های شماست. شاید این مسئله زیاد مهم به نظر نرسد اما تناسب این موضوع با رنگ انتخابی رژ می توان تاثیر دوچندانی در زیباتر نشان دادن لب های شما داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که اگر لب های نازکی دارید از رنگ های تیره برای رژ لب استفاده نکنید. رژ لب براق یا رژ لب های مایع بهترین انتخاب برای شماست. همچنین اگر لب های درشتی دارید نیز کمتر از رنگ های روشن استفاده کنید. رژ لب جامد مات برای شما انتخاب مناسبی است.

و نکته قابل توجه دیگر برای افرادی با لب های خشک است؛ خرید رژ لب 24 ساعته برای این افراد گزینه خوبی نیست چرا که باعث پوسته پوسته شدن بیشتر و خشکی لب ها می شود.

ریمل

بسیاری معتقدند که زیبایی چشم ها، تاثیرگذاری آرایش را چندین برابر می کند و ریمل از محصولات محبوب آرایشی است که به این تاثیرگذاری کمک بسزایی می کند. برای خرید ریمل رعایت چند نکته را جدی بگیرید:

- اگر تنها می خواهید به مژه هایتان حالت دهید از ریمل با برس خمیده استفاده نمایید.

- برای بلند به نظر رسیدن مژه هایتان از ریمل های بلند کننده استفاده کنید.

- همچنین از ریمل های حجم دهنده برای حجیم کردن مژه هایتان استفاده کنید.

- ریمل های جدا کننده نیز برای زمانی است که می خواهید مژه هایتان به یکدیگر نچسبند.

همچنین در زمان خرید ریمل به رنگ آن نیز توجه کنید. ریمل ها تنها مشکی رنگ نیستند و رنگ هایی همچون یاقوتی، ارغوانی، قهوه ای و... نیز در بازار وجود دارد. به عنوان مثال افراد دارای موی روشن با ریمل به رنگ قهوه ای زیباتر به نظر می رسند.

سایه چشم

یکی دیگر از لوازم آرایشی برای زیباتر شدن چشمان، سایه چشم است.

مهم ترین موضوع برای خرید سایه چشم، انتخاب رنگ های متناسب با رنگ پوست و چشم است؛ اگر خودتان نمی توانید در این خصوص تصمیم بگیرید بهتر است از یک مشاور آرایشی کمک بخواهید.

سایه چشم در انواع پودری،کرمی، مایع و مدادی ساخته می شود. برای افرادی که تازه کار هستند نوع کرمی و مدادی سایه آسان تر است چرا که به سادگی آن را استفاده می کنند. اما نوع پودری سایه به دلیل پوشانندگی بیشتر معمولاً با استقبال بالاتری از جانب خانم ها مواجه می شود.

اما در خصوص انتخاب رنگ سایه چند نکته کلی وجود دارد:

- در هنگام روز از رنگ های کم رنگ و مات استفاده کنید و برای آرایش شب، رنگ های براق را به کار ببرید.

- اگر می خواهید آرایش چشم های شما بیشتر از دیگر نقاط مورد توجه قرار گیرد از رنگ های تیره استفاده کنید.

- اگر چشمان روشنی دارید، سعی کنید رنگ سایه را متناسب با تناژ رنگی چشم هایتان انتخاب کنید.

- در انتخاب و ترکیب رنگ خلاق باشید! خیلی وقت ها با ترکیب درست رنگ ها به نتایج جذابی می رسید.

کرم پودر

برای خرید کرم پودر باید بیش از هر لوازم آرایش دیگری به تناسب رنگ آن با پوستتان اهمیت دهید. برخلاف آنچه راجع به رژلب گفته شد، کرم پودر را روی پوست دستتان امتحان نکنید بلکه بهترین جا برای تست آن، آرواره یا فک و در نور طبیعی روز است.

از دیگر از نکات خرید کرم پودر، دوام آن است. در صورتی که می خواهید دوام کرم پودر خود را بالا ببرید از اسپری فیکساتور استفاده کنید.

موضوع مهم دیگر برای خرید کرم پودر، پوشش دهی آن است:

- پوشش سبک: برای پوست های بدون عیب و افرادی که می خواهند طبیعی بودن پوست حفظ شود.

- پوشش متوسط: محصولات شامل شده در این دسته نیز ظاهر طبیعی پوست را حفظ می کنند اما بیشترین کاربرد این دسته از کرم ها، در پوشش لک و آثار بالا رفتن سن است.

-پوشش کامل: برای کسانی  است که می خواهند حالت پوستشان به کلی تغییر کند یا ضعف های زیاد روی پوستشان را به طور کلی بپوشانند. کرم‌های فشرده از محصولات این دسته هستند.

در انتها و پس از خرید لوازم آرایش، به داشتن یک کیف آرایشی مناسب نیز فکر کنید. داشتن کیف لوازم آرایش جادار که وسایلتان به درستی در آن قرار گیرد، هم به سالم ماندن لوازم کمک می کند و هم با راحتی بیشتری آن ها را پیدا و استفاده می کنید.

لازم به ذکر است که پیش از خرید لوازم آرایشی به درستی در خصوص محصول جستجو کنید و به برندها و اصل بودن آن توجه کنید. مشاوره گرفتن از متخصصین، خواندن نظرات مشتریان و مراجعه به فروشگاه های معتبر از کارهای بسیار ضروری در هنگام خرید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha