سلامت نیوز : رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با اشاره به آموزش‌های در نظر گرفته شده برای مادران در دوران بارداریT گفت: كلاس‌های آموزشی دوران بارداری از هفته 20 بارداری آغاز و در هفته سی و هفتم پایان می‌یابد.

دكتر صدیق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آموزش‌های دوران بارداری گفت:‌ كلاس‌های آمادگی برای زایمان با هدف افزایش سطح آگاهی مادران در بسیاری از بیمارستان‌های كشور در حال اجراست. این كلاس‌ها در 8 جلسه 90 دقیقه‌ای برگزار می‌شود كه از هفته 20 بارداری آغاز و در هفته 37 بارداری به اتمام می‌رسد.

وی در این باره ادامه داد: پدران نیز می‌توانند در دو جلسه از كلاس‌های آموزشی دوران بارداری شركت كنند. مادران همچنین می‌توانند یك نفر را به دلخواه به عنوان همراه به كلاس‌ها بیاورند. همراه مذكور پس از طی 8 جلسه می‌تواند با دریافت گواهی از آموزش دهنده در هنگام زایمان در بیمارستان حضور داشته باشد. علاوه بر آن مادر می‌تواند از همسر خود به عنوان همراه استفاده كند كه در این صورت باید در كلاس‌های خصوصی ثبت نام كند.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: در كلاس‌های آموزشی دوران بارداری مباحث تئوری شامل بهداشت فردی‌، تغذیه‌، بهداشت روان‌، روش كاهش درد‌، مراحل زایمان‌، نحوه سازگاری با درد زایمان،‌ شیردهی‌ و مراقبت‌های پس از زایمان آموزش داده می‌شود. آموزش‌های عملی دوران بارداری نیز شامل تمرینات دوران بارداری‌، اصلاح وضعیت‌ها (نحوه درست نشستن‌، ایستادن‌، خوابیدن‌، انجام كارهای منزل) تكنیك‌های تن آرامی، تنفس و پیشگیری از افتادگی‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha