سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تهویه هوا در کنترل انتقال ویروس کرونا، گفت: هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند، سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند و اطرافیان را آلوده می‌کنند.

انتقال کرونا از طریق صحبت کردن فرد مبتلا / اهمیت تهویه هوا در کنترل بیماری

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تهویه هوا در کنترل انتقال ویروس کرونا، گفت: هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند، سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند و اطرافیان را آلوده می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته ریز قطرات و افشانه‌های ویروس کووید۱۹ نه تنها از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن بلکه با تنفس فرد آلوده به فضای اطراف پرتاب و در محیط‌های فاقد تهویه مناسب برای ساعت‌ها در هوا باقی می‌ماند. هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند که سرعت انتشار این افشانه‌ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ۵۰ برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.

وی افزود: از طرفی طبق آخرین یافته‌های علمی ریزقطرات در چند ثانیه و در فاصله حداکثر ۲ متری فرد مبتلا سقوط می‌کنند ولی افشانه‌های حاوی ویروس مسافت بیش از دو متر را طی می‌کنند و در محیط‌های سرپوشیده فاقد تهویه مناسب ساعت‌ها در هوا معلق می‌مانند و موجب بیمار شدن اطرافیان بیمار می‌شوند.

لاری ادامه داد: با فرارسیدن ایام سرد سال و بسته بودن در ‌ها و پنجره‌ها در اماکن سر بسته یکی از نگرانی‌های ما و همکارانمان عدم تهویه مناسب هوا در محیط‌های سربسته است که این امر می‌تواند قدرت انتقال ویروس را به شکل تصاعدی افزایش دهد. بنابراین درخواست ما از کلیه هموطنان کشور این است که از حضور در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع پرهیز کنید و در صورت حضور در این اماکن از ماسک استفاده کرده و نسبت به فاصله‌گذاری مناسب تا دو متر اقدام کنید.

وی همچنین تاکید کرد: از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی به طور جد خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha