مطالعه اخیر نشان می دهد داروی کاهش خونریزی در زمان جراحی موسوم به aprotinin می تواند مانع از ورود کروناویروس به سلول های میزبان شود.

داروی کاهش خونریزی در بهبود کووید۱۹ موثر است

سلامت نیوز:مطالعه اخیر نشان می دهد داروی کاهش خونریزی در زمان جراحی موسوم به aprotinin می تواند مانع از ورود کروناویروس به سلول های میزبان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه گوته آلمان معتقدند داروی aprotinin می‌تواند از بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند.

اگرچه ممکن است با استفاده از یک واکسن مؤثر زندگی تا حد زیادی به حالت عادی برگردد، اما ریشه کن کردن کووید ۱۹ بعید به نظر می‌رسد. احتمالاً انسان‌ها مجبور هستند با این ویروس زندگی کنند و ممکن است در نهایت فصلی شود.

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد که داروی ضد خونریزی aprotinin (ترازیلول) می‌تواند از ورود کروناویروس به سلول‌های میزبان جلوگیری کند. به گفته محققان، آپروتینین می‌تواند از پیشرفت کووید ۱۹ به یک بیماری شدید و سیستمیک جلوگیری نماید.

آپروتینین یک مهارکننده فیبرینولیز است، فرآیندی که منجر به تجزیه لخته‌های خون می‌شود. پزشکان گاهی اوقات در حین جراحی از این دارو استفاده می‌کنند تا خطر خونریزی و در نتیجه نیاز به تزریق خون کاهش یابد.

آپروتینین همچنین یک مهارکننده پروتئاز است که در مورد بیماری کووید ۱۹ نقش پیشگیرانه دارد.

این بدان دلیل است که تجزیه پروتئین کروناویروس که پروتئاز انجام می‌دهد، یک مرحله اساسی در چرخه زندگی ویروسی است و به ویروس اجازه دسترسی به سلول‌های بدن را می‌دهد. این تجزیه باید صورت بگیرد تا ویروس بتواند به گیرنده‌های خود در سطح سلول‌های بدن ما متصل شود.

محققان آپروتینین را هم قبل و هم بعد از آلوده شدن سلول‌ها به ویروس، به آنها اضافه کردند. نتایج نشان داد که آپروتینین در هر دو حالت، به طور مؤثری از ورود ویروس به سلول‌ها و در نتیجه از تکثیر آنها جلوگیری کرد.

نتایج نشان می‌دهد که آپروتینین در ممانعت از تکثیر ویروس بسیار مؤثر است و پزشکان می‌توانند از آن برای بیماران کرونایی استفاده نمایند.

محققان درصدد انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha